Bmwray Skrevet November 4, 2006 Share Skrevet November 4, 2006 Hei. koblet opp nytt anlegg i bilen i dag Når jeg spiller litt høyt så blinker lyset på displayet, Da får den for lite jording eller strøm? Noen som vet om noen bra steder og sette jordkablen på en bmw e36 cab? Hvor lenge skal man spille inn anlegget? Subben og 2 nye høyttalere inni bilen er nye, hvor lenge skal jeg spille det inn? Takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piggens Skrevet November 4, 2006 Share Skrevet November 4, 2006 jordkabelen kan du koble på en mutter i bagasjerommet det funker bra,jeg har det i min 318is coupe,men er også meget viktig å ha så tjukk strømkabel som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wheelman Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 vi tippe på at spilleren din får for lite spenning. viss du driver noen av elementene fra spilleren, så vil lysene dimme når den ikke får nok spenning, eller du rett og slett overbelaster den. tviler på at det vil hjelpe og legge opp ny ledning med tykkere tverrsnitt, du kan dra ganske mange ampere gjennom den orginale som vel er på 0,75 om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwray Skrevet November 5, 2006 Forfatter Share Skrevet November 5, 2006 Nå har jeg finni et nytt gjordningspunkt og det blinker enda, Er det fordi at jeg har for kraftige høyttalere inni bilen som er koblet til cd spilleren? Men det har jo ikke blinket før og jeg har bare byttet ut 2 diskanter inni bilen som er koblet til cd spilleren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet November 5, 2006 Share Skrevet November 5, 2006 Innspillingstid er 100 timer alt ettersom, en drøy uke dersom man kjører endel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kripower Skrevet November 7, 2006 Share Skrevet November 7, 2006 Mulig det kan ha noe med at Batteriet på bilen din ikke er helt bra. F eks hvis dynamoen ikke lader skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Patrick B Skrevet November 7, 2006 Share Skrevet November 7, 2006 Mulig det kan ha noe med at Batteriet på bilen din ikke er helt bra. F eks hvis dynamoen ikke lader skikkelig. Det stemmer bra! Men det slutter nokk å blinke vist du bruker en kondensator! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet November 7, 2006 Share Skrevet November 7, 2006 Batteriet kan være dårlig, dynamoen kan være dårlig, høytalerne kan være for stor for spilleren. Prøv å få målt hvor mye dynamoen klarer å lade med ett multimeter på tomgang, og ved en 1500-2500rpm, så ser du om den er dårlig eller ikke. Det kan lønne seg med kondensator om du har dårlig/for liten dynamo eller forsterker som trekker mye strøm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwray Skrevet November 17, 2006 Forfatter Share Skrevet November 17, 2006 hva er en kondensator? Hvor mye koster en sånn og hvor setter man på den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Mulig det kan ha noe med at Batteriet på bilen din ikke er helt bra. F eks hvis dynamoen ikke lader skikkelig. Det stemmer bra! Men det slutter nokk å blinke vist du bruker en kondensator! En kondensator vil gjøre susen,er en investering du ikke kommer til å angre på! Du kommer til å bli overasker over hvor mye det hjelper på lydbildet og trøkket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 hva er en kondensator? Hvor mye koster en sånn og hvor setter man på den? En kondis monteres slik: Den har 2 poler,den ene + og den andre -. (-) på forsterker kobles til karrosseri på bil og det gjør (-) på kondis også. (+) på sterker kobles til kondis og (+) derfra kobles til batteri. Altså,+kabelen til sterker seriekobles innom kondis+ og videre til batteri. Bør monteres så nære forsterker som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
javewl Skrevet November 17, 2006 Share Skrevet November 17, 2006 Innspillingstid er 100 timer alt ettersom, en drøy uke dersom man kjører endel... ENDEL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haavard Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 hva er en kondensator? Hvor mye koster en sånn og hvor setter man på den? En kondensator er en akkumolator dvs. at den kan holde på energi. Hvor mye energi den kan holde på oppgis i capasitansen til kondesatoren, måleenheten for capasitans er Farad. Det en kondensator først og fremst gjør i denne sammenhengen er at den leverer store strømmer til forsterker når bass spilles. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GaS Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 En Kondensator er en kilde som leverer hurtig strøm til eks forsterkeren, og tar bort de store fallene på spenningen på batteriet( Altså batteriet prøver å lavere masse strøm(energi) på en gang). Når strømen fra batteriet blir stor vill spenningen på batteriet falle... En kondensator får du fra 895,- og oppover... Prisen varierer i og med at man har forskjellige størrelser på dem.. Man skal beregne ca 1 Farad pr 1000w med musikkeffekt. Gå inn på www.dynabel.no -gå til nettbutikk -gå så inn på Bilsterio - så inn på Kondensatorer Der under finner du en billig kondensator. -Kond. 1,5 F dynaBel m/Voltmeter NOK 898.00 Har brukt den selv på mitt gamleanlegg. Billig å bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GaS Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Har du forsterker til Subben foresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå