Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! trenger hjelp. Har fått tak i en M10B18.. Altså en 1.8liter. Denne skal vist gå ganske greit. Eh, nei.

Derfor, har vi tenkt til og turbo konvertere den! Og da trenger jeg all hjelpen jeg kan få.

For det første, hva trengs? jeg satser vel rundt mellom 250 og 280 hk!

Dette burde vel være mulig for under si 12tusen?

Da lurer jeg på alt fra, hvilket av de fire hulla skal turboen suge luft til, og hvordan turbo, og alt mulig :)

spytt ut!

Takk på forhånd!

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

trur 12 vil bli noe i minste laget, serlig om du ønsker noe som er driftsikkert. må vel bytte innmat i motor, samt eksos, deler osv, dyser, bensin pumpe mest sannsynlig, data sprut osv osv

Skrevet

Hvis du ikke skal ha allverden effekt så trenger ikke dette bli dyrt.

Jeg er straks ferdig med min nye motor og regner med ca 400hk når denne blir bremset. Men da har jeg byttet alt, hele moroa har allerede kommet på 60-70k i deler og det blir nok mer...

Send en PM så kan jeg nok hjelpe deg, jeg kan nok muligens levere endel av delene du trenger...

Skrevet
mener ikke innsuget da? 4hulla..

Altså, der hvor man plaserer grenrør.. Jeg har jo ikke en drit peil på sånn her så..

Hehe..

Men, takk for hjelp. Sender deg en PM snart jeg Jarle! :)

Skrevet

Eksosportene altså.

Tips: Jeg ville satt meg mer inn i overladingsystemet's oppbygning før jeg startet. Og det er forutsatt at du vet hvordan en 4 takts motor er oppbygd.

Howstuffworks.com er en fin side. Det finnes også mange BRA lærebøker om akkurat dette også.

Skrevet

Tips til fremtidige turbobyggere:

Kjøp boka 'Maximum Boost' av Corky Bell. Denne finner du på f. eks bokkilden.no eller andre bokhandler.

Les denne boka to ganger. Er det fortsatt noe du lurer på? - Les den en gang til, eller søk her på bimmers eller på ppf-forumet.

Skrevet
Tips til fremtidige turbobyggere:

Kjøp boka 'Maximum Boost' av Corky Bell. Denne finner du på f. eks bokkilden.no eller andre bokhandler.

Les denne boka to ganger. Er det fortsatt noe du lurer på? - Les den en gang til, eller søk her på bimmers eller på ppf-forumet.

Og for de som er i tvil. Det er stor turbo som gjelder :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...