SteffenM2 Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Heisann! trenger hjelp. Har fått tak i en M10B18.. Altså en 1.8liter. Denne skal vist gå ganske greit. Eh, nei. Derfor, har vi tenkt til og turbo konvertere den! Og da trenger jeg all hjelpen jeg kan få. For det første, hva trengs? jeg satser vel rundt mellom 250 og 280 hk! Dette burde vel være mulig for under si 12tusen? Da lurer jeg på alt fra, hvilket av de fire hulla skal turboen suge luft til, og hvordan turbo, og alt mulig spytt ut! Takk på forhånd!
ehrnst Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 om du klarer det for 12tusen`? ja, det burde gå. hva mener du med "de fire hulla"?
///MoePower Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 hva mener du med "de fire hulla"? Han mener sikkert de 4 lyktene.. Hvilken av de han skal fjerne for å få luft inn til filteret/turboen. Stemmer det Steffen?
ehrnst Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 fjerne lykt for å få luft er nå ikke akkurat optimalt
Kimmit Racing Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 ta kontakt med Jarle skoftedalen han har bygd noen slike motorer:-)
Kjetil 323i E36 Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Uten at jeg er noen turbo ekspert, så tror jeg du må se etter en del brukte deler for å klare deg under 12000,- når du skal nesten doble den originale effekten. Det koster å væra kar!
karlsen Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 trur 12 vil bli noe i minste laget, serlig om du ønsker noe som er driftsikkert. må vel bytte innmat i motor, samt eksos, deler osv, dyser, bensin pumpe mest sannsynlig, data sprut osv osv
Sandersen Skrevet November 5, 2006 Skrevet November 5, 2006 Blir fort at det baller seg på fort oppi 20k vist du skal ha det skikkelig gjort.
Jarle Skoftedalen Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Hvis du ikke skal ha allverden effekt så trenger ikke dette bli dyrt. Jeg er straks ferdig med min nye motor og regner med ca 400hk når denne blir bremset. Men da har jeg byttet alt, hele moroa har allerede kommet på 60-70k i deler og det blir nok mer... Send en PM så kan jeg nok hjelpe deg, jeg kan nok muligens levere endel av delene du trenger...
SteffenM2 Skrevet November 6, 2006 Forfatter Skrevet November 6, 2006 mener ikke innsuget da? 4hulla.. Altså, der hvor man plaserer grenrør.. Jeg har jo ikke en drit peil på sånn her så.. Hehe.. Men, takk for hjelp. Sender deg en PM snart jeg Jarle!
oddis Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Eksosportene altså. Tips: Jeg ville satt meg mer inn i overladingsystemet's oppbygning før jeg startet. Og det er forutsatt at du vet hvordan en 4 takts motor er oppbygd. Howstuffworks.com er en fin side. Det finnes også mange BRA lærebøker om akkurat dette også.
rel0ad Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 12000 hørtes extremt opptimistiskt ut for å øke så my effekt, du kan vel klare å kjøre 0,5 på orginal motor vist du har bensin nok
2RE_Racing Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Tips til fremtidige turbobyggere: Kjøp boka 'Maximum Boost' av Corky Bell. Denne finner du på f. eks bokkilden.no eller andre bokhandler. Les denne boka to ganger. Er det fortsatt noe du lurer på? - Les den en gang til, eller søk her på bimmers eller på ppf-forumet.
Mr_Sunde Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Tips til fremtidige turbobyggere:Kjøp boka 'Maximum Boost' av Corky Bell. Denne finner du på f. eks bokkilden.no eller andre bokhandler. Les denne boka to ganger. Er det fortsatt noe du lurer på? - Les den en gang til, eller søk her på bimmers eller på ppf-forumet. Og for de som er i tvil. Det er stor turbo som gjelder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå