whalebiter Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Har vært plaget med endel funksjoner (turteller, bensinmåler etc..) på instrumentpanelet som ikke fungerte. Fikk vite at jeg bare kunne bytte batteriene til serviceindikatoren, så vil det ordne seg. Jeg fikk ikke tak i slike batterier da, så jeg satte inn standard oppladbare batterier. Regner med det var noe gal spenning, for selvom alt nå virket, viste alt feil. Bensinmåleren ble svært fort tom, turtelleren gikk maks til 4000rpm etc. En varm sommerdag blekket den ut igjen og jeg var tilbake til utgangspunktet. Jeg trodde først det var loddingene, men de var ok. Fikk omsider tak i orginale batterier, men fortsatt like dødt. Jeg merket etter ei stund at nå fungerer ikke coupévifta og ryggelysene. Jeg regner med at det skjedde ca samtidig, og at det er relatert, for jeg har sjekket spenninga (død) inn til vifta, og pærene til ryggelysene er det ingenting galt med. Fikk i dag tak i et komplett nytt instrumentpanel, men problemet er der fortsatt. Jeg har sjekket alle sikringene og de er ok. Noen som har noen idé? Vurderer å ta den på verksted, men frykter ei regning med 8timer feilsøking uten resultat... All hjelp mottas med en hel pøl med takk.
Myrvang Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 Jeg har akkurat samme problem. Men no fungerer speedometeret. samtidig lyser begge bremse lampene.
whalebiter Skrevet November 6, 2006 Forfatter Skrevet November 6, 2006 Speedometeret har aldri vært et problem hos meg. Men resten er nok et relativt vanlig problem. Så det var en annen her med et lignende problem: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=33085 Men er det noen som har en løsning?
fatboy Skrevet November 6, 2006 Skrevet November 6, 2006 prøv og koble av sensoren til ryggelysa, ligger under mansjetten til gearstanga, hadde samme problem, og til slutt tok ledningen til sensoren fyr, så kutta den enkelt og greit ut, og nå funker alt som det skal (utenom ryggelysa).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå