Gunnar Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 Forsøkte å få tak i varmere termostat til 520en, uten hell. BMW hadde kun 80°, og det samme hadde de på Biltema og i andre delesjapper med uoriginale varer. Det er samme termostat i M20 og M30, så dermed kommer jeg ikke noe lenger på 535en heller. Men jeg ser at man får både 88°C og 92°C som originaldeler f.eks. til 525i 24V. Synes det er rart at man ikke får slikt til M20/M30 også? Kan det finnes noen sjanse for at de passer til M30 selv om de kun er levert til M40/M42/M50/M52/m.fl.? Evt. noen som vet hvor man kan få tak i varmere termostat som passer M30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Filur Skrevet November 6, 2006 Share Skrevet November 6, 2006 så lenge termostaten er lik i form skal det vell ikke ha noe å si hvilken motor den kommer fra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2006 Forfatter Share Skrevet November 6, 2006 Nei, men er den lik i form da? Finner både 71 og 75 grader, men ingenting over 80.. 80 er jo egentlig kjempelavt i norsk sammenheng. Nåla ligger maks 2/3 mot halvveis, og varmen i kupéen er relativt moderat. Har ikke noe lyst til å begynne å kjøre rundt med papplater foran radiatoren heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet November 7, 2006 Share Skrevet November 7, 2006 Har for moro skyld kikket litt i katalogen på jobben, og det viser seg at termostaten på en 525(M20+M50) er lik den på 535(M30), kan greit brukes om hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 7, 2006 Share Skrevet November 7, 2006 Dette har jeg lurt på en stund og. Hvis man kan bruke fra M20 og M50 er jo dette ypperlig 88 grader hadde kanskje vært perfekt for min del i hvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 7, 2006 Forfatter Share Skrevet November 7, 2006 Hvis det stemmer, så er det helt topp, men jeg mistenker at du har bommet litt Kai-P. Du har nok sjekket 525i M20 mot 535i M30. Hvis du ser i det øverste innlegget mitt ser du at jeg skriver at M20 og M30 har samme termostat (den samme brukes også på M10). M10/M20/M30 og M50 har nemlig ikke samme termostat. M50 har et annet delenummer som aldri er brukt på M20/M30. Det er til M50 det finnes 80, 88 og 92 grader originalt. Til M10, M20 og M30 har jeg kun funnet 80 grader originalt. Men har du sjekket opp, og vet at 88/92 fra M50 passer overens i M20, så går den også på M30 (og M10). Det er bare viktig å være obs på at de to 525-utgavene ikke har samme termostat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet November 8, 2006 Share Skrevet November 8, 2006 Såvidt jeg har funnet ut så er formen på termostaten til M20B20+25, M30B30+35, og faktisk også M20B27, lik som på M50B20+25, så jeg mener fortsatt at det ikke skulle være noe i veien for å bruke en 88-graders termostat til M50 på noen av de ovennevnte utgavene.. M10 er vel 4-sylindret så den vil vel ikke være lik uansett, tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 8, 2006 Forfatter Share Skrevet November 8, 2006 Ok, trodde jeg så E30 med 4 syl på lista over de som brukte det delenr. jeg sjekka.. men det betyr uansett ingenting. Da skal jeg stikke en tur innom hos Morris med en gammel termostat og se om M50-termostaten passer. Det hadde vært herlig å få den opp til 88 grader.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet November 8, 2006 Share Skrevet November 8, 2006 Jeg satt i en 92gr. termostat i min E34 535ia, å den fikk jeg hos Bavaria i Stavanger. Gikk bare inn å spurte om de hadde, så fikk jeg tildelt en, å den passet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet November 8, 2006 Share Skrevet November 8, 2006 Eit lite spm, du sa at varmen på motoren lagg på 2/3? Synest det var litt mykje eg :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 8, 2006 Forfatter Share Skrevet November 8, 2006 Har prøvd det før. Fikk beskjed om at det eneste som fantes var 80 grader. Men det var da hos en annen BMW-forhandler. Hvordan var det med 92 grader, gikk det greit på sommeren også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet November 8, 2006 Share Skrevet November 8, 2006 Har prøvd det før. Fikk beskjed om at det eneste som fantes var 80 grader. Men det var da hos en annen BMW-forhandler.Hvordan var det med 92 grader, gikk det greit på sommeren også? Jepp, hadde ingen problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 8, 2006 Forfatter Share Skrevet November 8, 2006 Ok. Takker Tommy og Kai-P. Ser frem til å få skikkelig temp på motor og varmeapparat igjen. Eit lite spm, du sa at varmen på motoren lagg på 2/3? Synest det var litt mykje eg :S Les en gang til.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 8, 2006 Share Skrevet November 8, 2006 Jeg bruker alltid 88 graders termostat på M20,så det er ikke noe problem.. Snodig de ikke kunne finne til deg egentlig. Stikk på mekonomen etc,de har garantert på lager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet November 9, 2006 Share Skrevet November 9, 2006 Vi har også, hehe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå