Gå til innhold

Varmere termostat til E34 535i?


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Forsøkte å få tak i varmere termostat til 520en, uten hell. BMW hadde kun 80°, og det samme hadde de på Biltema og i andre delesjapper med uoriginale varer. Det er samme termostat i M20 og M30, så dermed kommer jeg ikke noe lenger på 535en heller.

Men jeg ser at man får både 88°C og 92°C som originaldeler f.eks. til 525i 24V. Synes det er rart at man ikke får slikt til M20/M30 også? Kan det finnes noen sjanse for at de passer til M30 selv om de kun er levert til M40/M42/M50/M52/m.fl.?

Evt. noen som vet hvor man kan få tak i varmere termostat som passer M30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men er den lik i form da? ;)

Finner både 71 og 75 grader, men ingenting over 80.. :(

80 er jo egentlig kjempelavt i norsk sammenheng. Nåla ligger maks 2/3 mot halvveis, og varmen i kupéen er relativt moderat. Har ikke noe lyst til å begynne å kjøre rundt med papplater foran radiatoren heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer, så er det helt topp, men jeg mistenker at du har bommet litt Kai-P. Du har nok sjekket 525i M20 mot 535i M30. Hvis du ser i det øverste innlegget mitt ser du at jeg skriver at M20 og M30 har samme termostat (den samme brukes også på M10).

M10/M20/M30 og M50 har nemlig ikke samme termostat. M50 har et annet delenummer som aldri er brukt på M20/M30. Det er til M50 det finnes 80, 88 og 92 grader originalt. Til M10, M20 og M30 har jeg kun funnet 80 grader originalt. Men har du sjekket opp, og vet at 88/92 fra M50 passer overens i M20, så går den også på M30 (og M10). Det er bare viktig å være obs på at de to 525-utgavene ikke har samme termostat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har funnet ut så er formen på termostaten til M20B20+25, M30B30+35, og faktisk også M20B27, lik som på M50B20+25, så jeg mener fortsatt at det ikke skulle være noe i veien for å bruke en 88-graders termostat til M50 på noen av de ovennevnte utgavene.. M10 er vel 4-sylindret så den vil vel ikke være lik uansett, tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trodde jeg så E30 med 4 syl på lista over de som brukte det delenr. jeg sjekka.. men det betyr uansett ingenting. Da skal jeg stikke en tur innom hos Morris med en gammel termostat og se om M50-termostaten passer. Det hadde vært herlig å få den opp til 88 grader.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...