Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en artikkel i vg http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137863.

For meg som ikke har ABS-bremser og antiskrenssystemet ESP så kan det nesten tolkes som at jeg for min del bør velge de beste bak da. Hos min samboer med sin golf uten mere utstyr har vi valgt beste dekk foran.

Noen med meninger rundt denne testen?

Skrevet
har alltid hatt de beste dekkene foran, så dette "beviser" min teori :)

Hva går den teorien ut på da?

Skrevet

setter alltid dem beste dekkene forran, bilen stopper lettere og bedre med dem beste framme, det er der bremsene hovedsaklig er...

Skrevet

Går vel ut på å ha best mulig styring og bremsekraft fremfor framkomlighet.

Det er litt bedre å kunne stoppe for et barn som springer over veien enn å komme seg opp den bratteste bakken i Norge :wink:

Skrevet

Går vel ut på å ha best mulig styring og bremsekraft fremfor framkomlighet.

Det er litt bedre å kunne stoppe for et barn som springer over veien enn å komme seg opp den bratteste bakken i Norge :wink:

Teorien kansje erfaringen også virker logisk ja.

Har like dekk foran og bak iår men ville nok satt de beste foran om det var valget.

Artikkelen kunne få det litt til å virke som en test var for fremhjulstrekk og EPS da test bilen var med dette.

Skrevet

kaller det teori fordi jeg heldigvis aldri har vært i en situasjon der en unge e.l. har hoppet ut i veien foran meg..

fremkomelighet kommer hovedsakelig ann på sjoføren, og ikke dekkene, mens bremselengde kommer mer ann på dekkene enn sjofør :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...