1970lr109 Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 La inn spørsmå vedr. problemer med airbag-kontrollampe tidligere i dag, og etter å ha sjekket litt her på forumet, ringte jeg Alf Lie Motor på Furuset. Å vente 2-3 uker for å få time på et BMW-verksted ville jeg prøve å unngå. Jeg har ikke vært hos Alf Lie tidligere. Ringte rundt 13.00 og var på verkstedet rundt 14.00. Han tok tak i problemet med en gang, koplet til diagnose-verktøyet og fant og nullstillet feilkoden som var lagret p.g.a. at kabelen til passasjersetet var koplet fra en periode. Ett problem borte! Nevnte også at bilen hadde ny motor (byttet p.g.a. gåen toppakning med skjev topp og blokk som følge!), og at den etter motorbytte kun hadde kjørt ca. 40-50 mil. På disse milene hadde ikke motoren gått like "smooth" som før forrige motor tok kvelden. Da leste Mr. Lie ut feilkodene på motor og fant feilkoder fra luftmengdemåler og en temperatur-sensor/giver. Disse feilene skyldes at det ikke ble kjørt diagnose etter at motoren ble byttet. Bilens computer hadde vel verdier fra forrige moter eller det hadde blitt lagret feilkoder p.g.a. at strømmen ikke var koplet av tidlig under motorbytte. Uansett, verdiene matchet ikke, men begge feilkoder ble nullstillt og ingen nye kom frem ved ny neste avlesing av feilkoder. To problemer til borte! Til slutt nullstillte Mr. Lie service-lamper fordi disse heller ikke var blitt nullet selv om det ble skiftet både olje, filter, plugger etc. ved motorbytte. Fjerde problem borte! Kan opplyse at motorbytte skjedde ved autorisert BMW-verksted i Sverige. Prisen for bytte av motor var det ingenting å si på, men kvaliteten på arbeidet kan jo bli bedre tydeligvis. Vil gjerne skryte av den servicen og håndteringen jeg møtte hos Alf Lie Motor. Verkstedet er kanskje ikke like ryddig som hos store BMW-forhandlere i f.eks. Tyskland, men servicenivået ved dette 1. gangs-besøket var utrolig bra hos Lie! Hva jeg betalte for å få nullstillet feilkoder for airbag, temperaturgiver og LMM samt nullstille servicelamper? Kanskje det 15 minutter hos et merkeverksted koster pr. time. Og jeg betalte 25% mer enn han forlangte! Motoren var ikke til å kjenne igjen i det hele tatt, gikk helt fantastisk godt på alle turtall og var i skikkelig godlage etter besøket. God service og helt klart bra kompetanse hos Alf Lie Motor, og det kan flere ha glede av å benytte seg av!
Quattrokiller Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Den mannen er bare genial. Og en utdøende rase desverre. Har en lignende fyr på Hønefoss også, Heggem, som sikkert mange her bruker.
Vegard Selvåg Hansen Skrevet November 7, 2006 Skrevet November 7, 2006 Alf Lie er meget hyggelig og hjelpsom.Hans serviceinnstilling burde absolutt flere kunne få til!slike mennesker er herlige!!!
Joachim Lie Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Jeg vil også rette en stor takk til Alf Lie, Nå virker det høye bremselyset og døren bak:) etter kabel brudd:( Han gir utmerket service!
Lien Skrevet November 9, 2006 Skrevet November 9, 2006 Alf Lie og Heggem Bil er vell beryktet i BMW miljøet for deres gode service. Og med god grunn!
Rope Skrevet November 9, 2006 Skrevet November 9, 2006 Den mannen er bare genial. Og en utdøende rase desverre. Har en lignende fyr på Hønefoss også, Heggem, som sikkert mange her bruker. Etter det jeg veit er disse to gamle kara kompisser. Alf har også en kameret i fredrikstad som han ofte prater med og utveksler erfaringer. Jeg har brukt Alf Lie flere ganger og utrolig fornøyd med pris, jobb og kvalitet.
andymac Skrevet November 9, 2006 Skrevet November 9, 2006 Er det noen som har kontaktinfo på denne Mr Lie? Hadde vært greit å ha!
karlsen Skrevet November 9, 2006 Skrevet November 9, 2006 heggem og lie er kompiser, var mye hos alf før i tiden, møtt dem der flere ganger. beste episoden var når jeg røyk motoren på den gamle E30`n, satt den hos alf lie, tok 2 dager, så ringte han, sa motoren var kast, han kunne gjør det for en som, men han kjente en kar. som kunne ha den på veien til lørdag, dette var mandag, til under halve prisen vi sa ja, bare ring han så kan han begynne, svaret fra alf var: den er allerede halvveis på vei opp. sinnsykt bra gjort, byttet masse annet samtidig uten å ta noe for det, så bilen gikk rett igjennom EU, snillt gjort å si ifra om en som tar 50% av prisen for samme resultat, enn å bare ta jobben selv, det er servicen sin det
Hendo Skrevet November 10, 2006 Skrevet November 10, 2006 Er det noen som vet hva han tar i timen? 600,- pluss moms
Hylland Skrevet November 12, 2006 Skrevet November 12, 2006 Desse to har tydelegvis skjønt det!!! Service service service... Pga av akkurat dette så husker folk dei og dei har sannsynlegvis kunder heile tida!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå