Hendo Skrevet November 12, 2006 Skrevet November 12, 2006 blir en tur innom der i morgen for å se om han får noe bensinflow på bilen..... allerede fått suveren hjelp per telefon av mannen... men som mannen sa " jeg kan desverre ikke fikse bilen din over telefonen"..... kom med mange bra hint men ser ut som go-bilen må en liten tur til "doktoren"
Ballder Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 For oss gutta og kvinns i vestfold distriktet så kan jeg anbefale Homelien auto i Larvik. Roar og resten av folket der er utrolig i møtekommende og service minded. Til tider mye og gjøre ja, men de tar seg tid til en prat uannsett. Har god erfarimg med dem.
Ca///e Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Må slenge meg på her og si at Alf Lie er meget dyktig og yter topp service. Han har fått lov å skru på alle bilene i familien, 2XE34, 2XE39 og E46. Resultatet er det ingenting å si på og heller ikke prisen. Ligger fort 50% under merkeverksted. Og for å sitere Alf: "Jeg bruker kun originaldeler eller bedre!" Det skulle vært flere som Alf!!
haakon Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 nå må dere slutte å skryte av alf lie!!! nesten umulig å få time der når alle skal dit vi får håpe mannen lever evig og ikke går lei av bmw. verkstedet er trangt og tilsynelatende rotete,men hvem bryr seg om det. jeg skal reparere bilen min der,ikke flytte inn
1970lr109 Skrevet November 14, 2006 Forfatter Skrevet November 14, 2006 Hyggelig at så mange har hengt seg på en tråd som ble startet fordi jeg syntes at Alf Lie fortjente litt oppmerksomhet etter at jeg fikk veldig god service (på sparket) for et par uker siden. Jeg har opplevd så mye dårlig service på verksteder i mange år, og derfor ville jeg gjerne dele gode erfaringer med andre entusiaster. Min erfaring er at større verksteder jevnt over gir dårligere service enn mindre verksteder. I tillegg er større verksteder dyrere enn de mindre. Det er klart at en del mindre verksteder ikke har de samme ressurser og kanskje ikke alltid heller samme kompetanse som større verksteder, men de tar det som regel igjen på entusiasme, servicegrad og erfaring. Jeg har hatt mange forskjellige biler og akkurat nå kjører jeg en Land Rover Discovery II, TD5, som nummer en bil. Jeg har svært varierende erfaring med veldig mange verksteder også innen dette bilmerket (særlig merkeverksteder, f.eks. Bilia), og det er få av dem som fortjener positiv omtale. For de fleste kommer problemer med bilen overraskende og problemene fører som regel med seg en kostnader vi ikke er forberedt på. Derfor er kombinasjonen: kunnskap, god service og lav pris noe jeg setter utrolig stor pris på!
Hendo Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 nå får vi jo se hvor lang tid bilen min tar hos Alf... leverte den der i går.... "skal ta den når jeg har tid".... håper det er på denne siden av nyttår
Ca///e Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 Det blir nok på denne siden av nyttår det ja. Hvis han sier at du kan levere bilen så har han nok tid til å ta den ganske snart. Har inntrykk av at han sier dette alltid jeg. Har i alle fall sagt det til meg mer eller mindre hver gang
Rope Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 ja og så er det typisk når du ringer han om en uke og spør forsiktig om bilen er ferdig, svarer han: "den har vert ferdig i flere dager." når han sier han skal ta den når han har tid, pleier det ikke å vere lang tid, med mindre det ikke er dele bestilling i bilde da.
Hendo Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 ringte i dag... han skulle se på bilen på ettermiddagen i dag.... så jeg skulle ringe tilbake i morgen på formiddagen.. ... håper den er ferdig da... uten store kosnadder....
Hylland Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 Hehe... Høres ut som denne Alf Lie er ein knallkar... kanskje vi skulle hatt ein "bimmerspremie" til sånne folk eller ein "bimmers" godkjenning. Etterkvart kan det hende at folk berre levere inn bilen til folk med "bimmers" godkjenning, for då veit folk at dei får ein bra pris og god service!!!
tersomme Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 Nå har han ikke tid før etter januar! Ringte for å spørre om tips for å bygge om til skivebremser på min Compact. Da tok Alf tak i den gamle gode boka og ga meg info om alle delene jeg trenger. Noen som har brukt Autopower på furuseth før? Ventet på samme info fra de i 3 mnd nå!
Arnefles Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Tror vi skal vente med å gi han denne "premien"... Jeg har til nå hatt meget gode erfaringer med Alf,bortsett fra at han er et rotehue og vet VELDIG godt at han er verdensmester i BMW. Og siden jeg HADDE gode erfaringer med Alf,ringte jeg han forrige uke for å høre om han kunne kikke litt på bil til brutter'n. Han sa det bare var å komme innom mandag så skulle han ordne bremsene som var utslitt. I dag tok bror en tur innom der som avtalt og fikk oppleve de 2 SURESTE karene han noen gang hadde sett på et bilverksted!! Dem hadde tydeligvis ikke dagen sin i dag,ingen av dem! Alt var feil,og Alf selv kjeftet på bror min(kunden!)-helt uten grunn! (UTEN GRUNN!!). Bror eier et nydelig eksemplar 316i compact-99 og kjøpte den i sommer.Han kjenner dermed ikke bilen så veldig godt enda og har ikke fått helt "oversikt" over hele bilen+at han har andre ting å drive med enn å skru bil hver dag. Det som skjer er at Alf tar en kikk på bremsene og konkluderer med at klosser,skiver og caliper må skiftes. Alf begynner da straks å kjefte(ja,jeg mener KJEFTE!) på bror fordi han ikke hadde skiftet bremsevæske på bilen!! Han oppfører seg surt hele tiden og han kollegaen hans gidder ikke engang å svare når bror spør om noen tips(bortsett fra at han sa det ikke var hans problem). Hva slags oppførsel er dette???-Maken til kundebehandling!!! Det blir for dumt! Bror min er av den stille,beskjedne typen og er lærer og har heller ikke oppført seg provoserende på noen måte. Dem avtalte også en pris på forhånd,men når jobben var gjort måtte han betale 1200kr over(7400kr)! JEG,BROR OG BMW-kompiser SLUTTET Å BRUKE ALF LIE MOTOR I DAG!! OG ANBEFALER ALDRI NOEN ALF LIE MOTOR MER! En slik episode er nok,slik oppfører man seg ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå