Champ Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Skrevet Desember 4, 2006 kom til å tenke på en annen ting , noen har nevnt katalysator i denne sammenhengen, når jeg kommer til ca 2500 rpm får jeg en vibrasjonslyd fra eksosanlegget eller deromkring, synes jeg hørte at katalysator kan løsne og flytte seg , er dette riktig , og kan det i så fall ha noen sammenheng med at den stopper på 5000 rpm? tenkte meg en tur på grava nå til kommende helg å sjekke om det bare er varmeskjoldet eller feste på eksosanlegget som vibrerer, for jeg hører den lyden når jeg kakker i potta bak.
325ti Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 en kompis hadde problemer med kat'en løsna og mista drag fra ca 4000 rpm. men da var de fusking og styr hele veien egentli etterhvert.
Champ Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Skrevet Desember 8, 2006 hvordan kan jeg da sjekke om katen er løs ? hvor ligger denne etc?
Mr.Silver Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 Jeg var sikker på at den skulle slå inn når man nådde den røde streken på turtelleren, hos meg begynner det røde på 6000, mens turtelleren slår inn på ca 5000 omdreininge. hvorfor skal den slå inn FØR den røde streken begynner hvis det er unødvendig , hadde det vært fare på ferde før den røde streken burde de vel begynt den røde streken tidligere ?Har man noen mulighet til å påvirke dette på noe vis ? Har du forsøkt å byttet rotoren? kan være den som er sliten.. vært borti det før iallefall...
BreitBau Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 skjønner ikke helt.. Turtallssperre? Når turtallssperra slår inn hører du det. Du hører motoren senker seg ett par hundre varv, også gir den på igjen.. Høres ut som om bilen fjusker nesten. Du får ikke turtallssperre lyd om det er katalysator eller noe? Da bare "stopper" det.. Slutter å "trykke" liksom.
Champ Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Skrevet Desember 8, 2006 ja det bare stopper, kutter brått og brutalt, jeg vet ikke hvordan det høres eller kjennes ut når spærre slår inn fordi dette er min første bil med slikt på , men jeg har på følelsen at jeg aldri kommer dit fordi bilen kutter ut lenge før jeg kommer til sperra , er ingen senking av turtall , den kutter brått. Så da nevnes Rotor og katalysator, hvordan sjekker jeg disse tingene , hvor befinner de seg og hvordan ser jeg om de er gåen, kan begge av disse lage de symptomene jeg har nå?
325ti Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 du har ikke rotor på din motor. du har 2 eller 4 single coiler. husker ikke helt. om du har bilen på bukk vil du kunne høre om innmat i kat er løs ved og slå på eksosen bakover... du kan sikkert gjenkjenne den ved at der er et perifirert deksel på den.men sjekk lamda sonden din. koster ikkeno på biltema for universal sonde. 499 pr stk. fikk du lest ut feilkoder?
Champ Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Skrevet Desember 10, 2006 lest feilkoder ? mener du på verksetd ? har ikke vært inne med den nei. fikk ikke kommet meg på grava i helga, så stser neste helg, men hvordan finner jeg katalysator ? hvor sitter den og hvordan ser den ut ? hva har coilene med dette å gjøre , kan de lage slike symptomer da ? vet ikke hva en coil er , hva den gjør eller hvordan den ser ut , jeg er helt totalt n00b på bil., og hvordan ser denne sonden ut og hvor sitter den ?
325ti Skrevet Desember 10, 2006 Skrevet Desember 10, 2006 første bud er og lese ut feikoder! sikker på du får svaret du søker da.
Champ Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Skrevet Desember 11, 2006 ok , hva koster det å få lest feilkoder sånn ca da ?
325ti Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 det vet jeg ikke, men tviler på en diagnose er det dyreste du kan tenke deg. hør med ditt lokale BMW verksted
Champ Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Skrevet Desember 12, 2006 snakka akkurat med BMW verkstedet her i byen, de er tilbakeholden med å uttale seg , er litt sånn at de ikke vil gi råd eller noe slikt for at man skal komme inn med bilen slik at de kan tjene penger. uansett så kunne jeg ikke få time før over nyåret, dette er litt dumt da jeg skal kjøre hjem til jul og plages med dette på tur og retur, kan andre verksteder gjøre samme jobben som BMW verksted ? har de samme utstyret for å lese feilkoder og lignende ? BMW verkstedet her skulle ha 1500 for å se feilkodene på bilen min! snakak med et annet verksted og dem skulle ha 250 for samme jobben og jeg fikk time nå på fredag og hvis de ikke klarte å finne ut av den feilen skulle jeg slippe å betale for jobben! me like
325ti Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 det fleste oppdaterte verksteder har utstyr til og ta dette. de kan bruke pdl1000 texa etc etc
esben86 Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 ehhm dumt spørsmål kansje men er det rotor på denne bilen? tror ikke det. men har du prøvd å gi gass når bilen ikke er i gir? gi full gass i fri å se om du kommer deg over 5000omdreidninger. hvis ikke kan det jo faktisk tenkes at det er programvarefeil i motorstyringa de. har vært borti dette på noen andre biler. men skift bensinfilter uansett er det første og billigste du kan gjøre så eventuelt plugger. bare skift de to tingene å hvis det ikke funker da så blir det nok verkste på deg ja. kom til å tenke på luftmassemåler også men høres egentlig rart ut. kan egentlig tenkes muligens at lambdasonden er gåen. er bilen gått mye?
325ti Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 er ikke rotor her nei, det står lenger oppe i posten. holder en finger på lamdan jeg også. men som sagt.leser du ut feilkoder får du svaret kjapt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå