Gå til innhold

Mulig kjøp av E36 - Hva skal jeg se etter?


herbal
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg ville sjekket om det er litt småslakk i dørene, og om det er slakk i stolene. Ikke noe krise, men steike ta så irriterende og absolutt noe du skal prute på!

Fukt i lykter er også noe.

Spør han når regreim er byttet sist, og hør om den tikker unaturlig mye(kan være kam som er sliten, tror det er M40 motor det der?)

Kan ellers anbefale deg http://www.autopower.se/begagnatguiden/e36/default.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M40 motoren er etter min erfaring en solid og slitesterk motor hvist den har hatt gjevnlig oljeskift og helsyntetisk olje. Hadde en 318i med denne motoren og var ikke plaget i det hele tatt. Men register reim intervallene er på 40 000 km!!! eller tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk motor godt. Er den godt vedlikeholdt så skal den ikke tikke noe.

Sjekk også hjuloppheng. Foringer og kuleledd. Disse bilene spiser opphengskuler foran har jeg blitt fortalt. Mine holdt over 300.000km, men den er sikkert feilprodusert :)

Har den gått langt så spør om det er byttet foringer/kuler på svingarm bak da dette har en tendens til å bli slitt. Du merker fort om understellet er slitt da disse bilene skal vere kompakte og stødige å kjøre. Viss den kjennes ut som en 2000 modell opel så er det sannsynligvis noe som er gåent :)

Min 318 med M40 motor har rullet 315.000km uten problemer hittil.

Tror trikset på disse motorene er å bruke en god syntetisk olje og bytte forholdsvis ofte.

Har kun brukt Castrol TXT på min og byttet for hver 10.000km.

Sjekk for rust i nedkant av dører og i underkant av bakluke. Disse bilene er stort sett ganske bra rustmessig, men har sett en del biler som har fått rustproblem etter lakkering(På grunn av dårlig arbeid vil jeg tro)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta gjerne en komptest da det kan bli en dyr affære å bytte toppakning, ventiler etc. Og rust under dører og innvendig i bakluka...I GOT IT kan man si... Har du mulighet for å kjøre bilen på grav, så kan du sjekke foringer o.l. Gjorde omtrent alt dette selv, ehem...men var ikke klar over rusten før 2 dager etter handel :( No biggie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar så langt. Er så utrolig greit å vite hva man burde se etter.

Bilen jeg skal se på er en 1-eiers som ikke har gått mer enn 123000km. Prisen er heller ikke høy. Dersom bilen ser bra ut, blir dette bruksbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se under gulvteppet fremme og bak, løft det opp, se og kjenn etter fukt!!Kjøpte selv bil for en mnd siden og har merket mye fukt/vann på gulvet bak fører setet :? Driver nå og leiter etter lekasjen, mye jobb!! Er ellers strålende fornøyd med bilen 8) lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger hadde solgt bilen når jeg tok kontakt i dag. Irriterende i og med at jeg mer eller mindre hadde en avtale med han. :x

Men uansett folkens. Tusen takk for svarene. Dukker nok opp flere E36'er som er interessante. Da vet jeg hva jeg skal se etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...