Gå til innhold

mosa bakhjulsopph. på 325'en min - går deler fra318/320 på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Etter å ha fått smake på granittstein i en rundkjøring, ble bakhjulsopphenget skeivt, og en drivaksel knakk på min 85 325 E30.

Dvs, var vel bare passasjersiden som ble ødelagt da.

Problemet er at høggern ikke har noe 325, og jeg lurte på om jeg kan bruke følgende fra 316/320/318: Bærearm (eller bærebro som det også kalles) og drivaksel ???

Vet at kun 325 har skivebremser bak, men spør allikevel om noen har prøvd å sette på deler fra dårligere versjoner og om noen vet om det vil gå eller ikke?

(Det at 325 har skivebremser behøver ikke nødvendigvis å bety at bærearmen er annerledes. )

Ellers er dette min første bimmer, og det har jaggu vært en MORSOM og bra bil!

Skrevet

Det meste av E30 deler skal passe om hverandre. 325 har jo skive orginalt, som har en litt annen innfestning på håndbrekk.

316,18,20 har jo trommel bak. Det er noen her på forumet som selger 325 bærebruer med skiver.

Skrevet
Det meste av E30 deler skal passe om hverandre. 325 har jo skive orginalt, som har en litt annen innfestning på håndbrekk.

316,18,20 har jo trommel bak. Det er noen her på forumet som selger 325 bærebruer med skiver.

er vel skiver bak på 320..? er iallefall det på den jeg har liggende..

Skrevet

Ok, takker K.T

Må se om jeg klarer å finne han som selger de riktige delene jeg da.

Hva pleier sånt å koste?

Om ikke annet får jeg dra på høggern å kjøpe meg feil bærarm og heller kjøre med trommel på den ene siden og skive på den andre som en midlirtidig løsning.

Skrevet
Ok, takker K.T

Må se om jeg klarer å finne han som selger de riktige delene jeg da.

Hva pleier sånt å koste?

Om ikke annet får jeg dra på høggern å kjøpe meg feil bærarm og heller kjøre med trommel på den ene siden og skive på den andre som en midlirtidig løsning.

Jeg skiftet mine, og jeg fant en brukt bakstilling her på forumet. Kjøpte den for 2 tusen, da fulgte det med travers, bærearmene, bremseskiver, kalipptere og drivakslinger.. Så det er ikke så dyrt egentlig. Ville også anbefalt å skiftet bærearms foringene og traversforingene når du først skal begynne å demontere dette.. Bilen blir en helt annen etterpå! Det med ha en trommelbrems å skive om en annen høres litt risikofult ut, da det vil blei skjev bremsebelastning som kan føre til at bilen bremser veldig skjevt.. Det er ikke noe kjekt på vinterføre! :? Men det kan jo hende at det vil fungere, uten at jeg vet noe om det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...