Gå til innhold

fjerne kattalysator på e36 318?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg tenkte og fjerne kattalysatoren på bilen min.

Er en 318 cab. Er det bare og skru av katalysatoren eller sitter den sveiset fast?

Får man bestilt et rør som passer rett inn der kattalysatoren har sitti?

Merker man effekt ved og ta den bort? får man annerledes lyd?

Takker for svar :)

Skrevet

du får en mye grommere lyd ved å fjerne den, hvertfall vist du fjerner den første lyddemperen i tilleg...

du får kansje 4-8 hester ekstra, om du merker det er en ann sak..

Det beste er vel å kjøpe ett komplett effektanlegg, vist ikke kan du kappe vekk katalysatoren og skjøte på ett rør..

Skrevet
du får en mye grommere lyd ved å fjerne den, hvertfall vist du fjerner den første lyddemperen i tilleg...

du får kansje 4-8 hester ekstra, om du merker det er en ann sak..

Det beste er vel å kjøpe ett komplett effektanlegg, vist ikke kan du kappe vekk katalysatoren og skjøte på ett rør..

første lyddemperen?

Ja bare setter det på om et par år når den skal på visning :P men jeg må ikke skjære og sveise noe? noen her som vet om en nettside i norge som selger rør der hvor katalysatoren har sitti? :D

Skrevet

Det vet jeg.

Viste ikke at den tok mindre bensin også :)

Åssen er katta? er røret helt rett og sitter festet i slangeklemmer? for da kan jeg bare skru det av og ta mål og kjøpe et rør og skjære det til og skru det på? Går katalisatoren rett eller må det varmes opp og bøyes til?

For hvis det er et rett rør med katte på så er det jo enkelt og ta den av og erstatte den med et rett eksosrør :)

• 2 months later...
Skrevet

Gammel tråd, men jeg vurderer å fjerne min cat (m42 motor).

Da tenker jeg å sveise "fester"(flens?) på et rør som jeg skrur fast i stedet for kat`n som nå står på bilen. Hvor får jeg kjøpt slike fester?

Skrevet

har nettopp fjerna på min E36 318, vi åpna røret med vinkelsliper, tok ut katen og sveisa sammen igjen, jeg var nødt til det da en del av katen hadde brukket løs og lagt seg feil vei, også var det 14 dagers venting på verkstedtime, jeg merker forskjell ved gasspådrag at bilen går en del bedre ja :-) så jeg blir nok å vente til neste EU kontroll før jeg setter i ny igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...