Bmwray Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Hei. Jeg tenkte og fjerne kattalysatoren på bilen min. Er en 318 cab. Er det bare og skru av katalysatoren eller sitter den sveiset fast? Får man bestilt et rør som passer rett inn der kattalysatoren har sitti? Merker man effekt ved og ta den bort? får man annerledes lyd? Takker for svar
325i Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 du får en mye grommere lyd ved å fjerne den, hvertfall vist du fjerner den første lyddemperen i tilleg... du får kansje 4-8 hester ekstra, om du merker det er en ann sak.. Det beste er vel å kjøpe ett komplett effektanlegg, vist ikke kan du kappe vekk katalysatoren og skjøte på ett rør..
Riefarn Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Også må røret du skifter ut katalysatoren med, byttes igjen når du skal på EU-kontroll...
vetu03 Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Man får også kjøpt racing catolisatorer, men dette koster en del. og hvet ikke hva effekt eller hva som er gått med dette, er kanskje for å litt motstand ikke helt strake rør. Noen som hvet dette om race cat?? http://212.214.223.230/shop/catalog/def ... c5366cd556
325i Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 ja du kan jo kjøre uten kat. i 2år før den må vises;)
///MoePower Skrevet November 8, 2006 Skrevet November 8, 2006 Bare å lage en hurtigkobling så du kan koble katalysatoren rett på endestussen når du skal på EU
Bmwray Skrevet November 9, 2006 Forfatter Skrevet November 9, 2006 du får en mye grommere lyd ved å fjerne den, hvertfall vist du fjerner den første lyddemperen i tilleg...du får kansje 4-8 hester ekstra, om du merker det er en ann sak.. Det beste er vel å kjøpe ett komplett effektanlegg, vist ikke kan du kappe vekk katalysatoren og skjøte på ett rør.. første lyddemperen? Ja bare setter det på om et par år når den skal på visning men jeg må ikke skjære og sveise noe? noen her som vet om en nettside i norge som selger rør der hvor katalysatoren har sitti?
Hr.smith Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 ser at du har en 95 mod, men er det ikke sånn at man kan ta av kat. på biler som er eldre enn 89mod uten at det gjør noe for eu godkjenninga?
bmw325icab Skrevet November 14, 2006 Skrevet November 14, 2006 det er ikke lov å fjerne katalisator på nyere bil enn 90modell sier biltilsynet.effekt økning merkes+ at du reduserer bensinforbrukt voltsomt
Bmwray Skrevet November 15, 2006 Forfatter Skrevet November 15, 2006 Det vet jeg. Viste ikke at den tok mindre bensin også Åssen er katta? er røret helt rett og sitter festet i slangeklemmer? for da kan jeg bare skru det av og ta mål og kjøpe et rør og skjære det til og skru det på? Går katalisatoren rett eller må det varmes opp og bøyes til? For hvis det er et rett rør med katte på så er det jo enkelt og ta den av og erstatte den med et rett eksosrør
Bmwray Skrevet November 19, 2006 Forfatter Skrevet November 19, 2006 ingen her som har fjernet katta på e36 318?
Analex Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 Gammel tråd, men jeg vurderer å fjerne min cat (m42 motor). Da tenker jeg å sveise "fester"(flens?) på et rør som jeg skrur fast i stedet for kat`n som nå står på bilen. Hvor får jeg kjøpt slike fester?
Champ Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 har nettopp fjerna på min E36 318, vi åpna røret med vinkelsliper, tok ut katen og sveisa sammen igjen, jeg var nødt til det da en del av katen hadde brukket løs og lagt seg feil vei, også var det 14 dagers venting på verkstedtime, jeg merker forskjell ved gasspådrag at bilen går en del bedre ja så jeg blir nok å vente til neste EU kontroll før jeg setter i ny igjen.
Analex Skrevet Februar 19, 2007 Skrevet Februar 19, 2007 Hvordan gjør du det når du skal på EU da, kjøper ny kat og hiver på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå