Gå til innhold

Mister 6'er lyden


Sandersen
 Share

Anbefalte innlegg

Ja som det står, jeg mister 6'er lyden på min e30 320i til tider :( litt rart og forklare men skal prøve. Det startet for ca 2 uker siden, jeg hadde kjørt en stund og bilen var fin og varm, så skulle jeg dra på forbi en bil og da skjedde det, passerte ca 3000 så istedenfor den goe gamle "brrRRRRR" lyden kom det en slags "svosje" lyden istedenfor :o "svooosshh" Høres ut som en toyota carina turbo diesel! (ikke noe fin lyd) noen som har noe aning hva dette kan være? det kommer i ny og ne. Jeg har bytta filtra og plugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel heller det faktum at han har seks sylindere som gjør 6-er lyden...

For meg så høres dette ut som om en eller flere sylindere faller ut til tider.

Uten at jeg egentlig har noe som helst peiling...

da burde han ha merka at han mista masse kraft, ikke bare lyd...

mister du en sylinder så går den som en kogg.

holder en knapp på at det er eksosen jeg og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel heller det faktum at han har seks sylindere som gjør 6-er lyden...

For meg så høres dette ut som om en eller flere sylindere faller ut til tider.

Uten at jeg egentlig har noe som helst peiling...

tviler sterkt på at det bare er lyden som forvandler seg da!!

er enig med deg i det at det er selve 6syl som gir lyd men uten eksos høres det bare ut som en vanlig gårdstraktor med rakrør :roll:

tenkte no gå ut ifra det som sto i posten og ikke masse anet. trur vel sandersen hadde fått med seg om en sylynder eller 2 hadde kutta for da er det mere en bare lyden som blir rar.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sjekk tennpluggene + kabler+fordeler

2. Sjekk toppakningen og om komresjonen i motoren er riktig. Har du brukt momentnøkkel på skruene?

3. Tror ikke det har noe med eksosen å gjøre.. Du hadde fått enda råere lyd hvis det hadde hatt noe med eksosen å gjøre.

tror motoren mister kompresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel heller det faktum at han har seks sylindere som gjør 6-er lyden...

For meg så høres dette ut som om en eller flere sylindere faller ut til tider.

Uten at jeg egentlig har noe som helst peiling...

tviler sterkt på at det bare er lyden som forvandler seg da!!

er enig med deg i det at det er selve 6syl som gir lyd men uten eksos høres det bare ut som en vanlig gårdstraktor med rakrør :roll:

tenkte no gå ut ifra det som sto i posten og ikke masse anet. trur vel sandersen hadde fått med seg om en sylynder eller 2 hadde kutta for da er det mere en bare lyden som blir rar.....

Hehe... Sa jo jeg ikke hadde peiling. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. Tror ikke det har noe med eksosen å gjøre.. Du hadde fått enda råere lyd hvis det hadde hatt noe med eksosen å gjøre.

tror motoren mister kompresjon.

Jeg fikk eksoslekasje ved overgang manifoil-katalysator. Grommere lyd, langt der ifra. Bilen hørtes ut som en ford sierra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj her var det mange svar. Er ikke eksos potta det er sikkert. Har aldri vært borti lignende før, jeg finner ikke noe sammenheng når det skjer eller det bare skjer plutselig, varer en liten stund og går tilbake til normal :? men effekten er det samme.

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...