Gå til innhold

Noen som har ordnet lekkasje i E36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest mye om problemer med vann lekkasje i E36.

Jeg har dette selv, og bør jo da få fikset dette.

Har lest noen tips om hva som bør sjekkes osv, men er det noen som faktisk har gjort dette og fått e36 helt tett? Jeg har lyst å gå over bilen skikkelig, og trenger å vite alle plasser det normalt lekker, og forklaring fra personer som har fått ordnet dette! :)

Skrevet

Eg har.........

Mye vann som kom inn under teppet foran. Det jeg sjekket var dreneringen i takluke, mangel av propper under bilen. Og om dreneringen fra innsuget til varmeapparatet var åpnet. Da dette var gjort var alt ok..

Kan jo også være at varmeapparatregisteret lekker, men det har jeg ingen erfaring med...

Og at plasten bak dørtrekket er helt, og dørpakninger er iorden....

Skrevet

okey.. da må jeg gjøre det.

MEN;)

Hvordan sjekker jeg dreneringen i takluken, og det med varmeapparet?

Jeg bør vel legge til at dette skjer når jeg vasker bilen, og spyler mye overalt.

Skrevet

Sjekk av takluke. Ta å hel vann nede i hullene oppe i takluken. Skal være en i hvert hjørne. Se om det kommer vann under bilen.

Varmeapparat.. Sjekk ved å spyle litt vann ned i innsuget, se om det kommer vann under bilen, ca bak motoren.

Mister du kjølevæske??? Da har du sikkert lekasje på varmeapparatregistret. Sikker et pakning som lekker... Må ned med dashbordet da for å komme til. Men jeg har aldri gjort det, så vet ikke..Kanskje noen andre kan hjelpe....

Skrevet

hm..

Kan utelukke noen ting

- Kjølevæske (minker ikke)

- Varmeapparat (det ble kjempe vått nå når jeg vasket bilen utvendig)

Så det må leke vann uten i fra og inn. Og hvis det skulle vært døren som leker, da kommer det vell ikke seg inn under teppet?

Rett etter jeg hadde vasket hører jeg også skikkelig store skvulpe lyder .. det flyter rundt under bilen høres det ut som..

(Kanalene har jeg tatt ut proppene på så vannet renner ut)

Skrevet

Hva med inne dørene (med tanke på skvulpingen). Sitter 2-3propper på undersiden av dørene... på de gamle dørene mine var det propper, på de jeg har byttet er det ikke...

Skrevet
Jeg har kjølevæskelekkasje inn under golvmatta på førersiden. Aner ikke hva som fører til dette. Ikke at det hjelper deg noe men :?

Det dr problemet hadde jeg og.. Vis du har haynes repair manual(reprasjonshåndboka) så skal du sikkert klare å gjøre noe sjøl.

Fixa det sjøl ved hjelp av boka, tok å skifta alle pakkningan ved røran(kjølevæskerør) som går inn til kupen fra motorrom og pakkningene til rørene som er innvendig. Denne reprasjonen hadde sikkert kosta meg 10.000kr hos bmw, mens jeg brukte 10kr på nye pakkninger :wink:

Og trengte faktisk ikke å gjøre noe annet enn det, kunne jo like så godt ha vært noe annet som hadde rykki..

Bruk bleier til å suge opp all kjølevæska,funker bra d!(vis ikke, vil ledningsnette dit smelte til slutt)

Har bilen din kokt over noen gang pga kjølevæske tap??

Skrevet
Jeg har kjølevæskelekkasje inn under golvmatta på førersiden. Aner ikke hva som fører til dette. Ikke at det hjelper deg noe men :?

Det dr problemet hadde jeg og.. Vis du har haynes repair manual(reprasjonshåndboka) så skal du sikkert klare å gjøre noe sjøl.

Fixa det sjøl ved hjelp av boka, tok å skifta alle pakkningan ved røran(kjølevæskerør) som går inn til kupen fra motorrom og pakkningene til rørene som er innvendig. Denne reprasjonen hadde sikkert kosta meg 10.000kr hos bmw, mens jeg brukte 10kr på nye pakkninger :wink:

Og trengte faktisk ikke å gjøre noe annet enn det, kunne jo like så godt ha vært noe annet som hadde rykki..

Bruk bleier til å suge opp all kjølevæska,funker bra d!(vis ikke, vil ledningsnette dit smelte til slutt)

Har bilen din kokt over noen gang pga kjølevæske tap??

Takk for tipset!

Nei, bilen har aldri kokt over pga. kjølevæsketap, da lekkasjen er veldig liten så jeg kompanserer ved å fylle på en skvett i ny og ne. Hvorfor vil ledningsnettet smelte på grunn av dette?

• 1 month later...
Skrevet

Litt sent svar, søkte på forumet og denne tråden dukka opp.

Vis du får vann(kjølevæske under matta på bilen, der er det jo masse ledninger og dem får ligge i vannet/kjølevæska en stund så vil det jo skje noe til slutt.

Du vet, vann og elektrisitet du not mix.

Kan være disse pakkningen som er morken.

Men fikk du fiksa detta problemet?

Bedre sent enn aldri :lol:

Skrevet

Nå var det jeg som startet denne tråden ang. mitt problem.. skled vell litt off topic hele greiene.. men jeg har ikke fått fikset min lekkasje. Eller dvs. det er fortsatt fuktig under matta på høyresiden, men har tredd ståltrå gjennom dreneringene i takluka blandt annet. Jeg lurer på om det kan leke inn vann via bakruta.. i hjørnene er pakkningen vekk. Det er nemlig ei lita pakning som står alene i hjørnene. Kan ta bilder i morgen. Så kan dere kanskje vurdere om det kan komme inn vann her. :)

Skrevet

E36 har problemer med at det lekker inn bagasjerommet også.Pakningen i åpningen ligger skjøten ned,det er en feil fra fabrikk,den skjøten skal være oppe ved ruten.Tror ikke det har noe med lekkasjen din å gjøre,men er jo greit å sjekke det fordet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...