SteffenM2 Skrevet November 10, 2006 Share Skrevet November 10, 2006 Som er villig til og sponse en kommende drifter? Hallo.. Nå har NBF sagt Ja til 15 års grense innen drifting, og dette er noe jeg har tenkt til og satse på. Men, som sikkert en god del vet, kanskje har erfaring med, får man ikke alt man vil ha som en 14åring. Derfor lurer jeg på, om noen her på forumet som har et firma/kjenner noen i et firma som vil sponse meg. Bilen blir i første omgang en BMW 1602, med en grei motor, stivt understell, og bur osv. Men så får jeg se, liker jeg virkelig dette, går jeg inn for en riskoker.. Jepp, en riskoker. Bilen blir da en Nissan 200SX S13. Denne vil mest sansynlig bli importert, og blir bare betalt moms. Lettere sagt, ingen skilter. Denne kan jeg ha en god del reklame på. Men, det er jo ikke bare bare og importere en bil. Speiselt som ikke har skilter. Regner med at kjøpe summen på bilen blir under 10tusen. Og kan tenke meg iallefall 5 tusen til, bare i henting av bil. Men igjen da, sitter jeg med en slapp og ikke-stiv Nissan, lettre sagt, ikke veldig bra til drifting. Da må jeg nesten spandere på et set med coilovers. Og for og holde reglemanget(Slik jeg tror det blir) Må jeg ha bur, racing stoler, med 4punkts seler, og sikkert godkjent kjøre dress osv. Motor i denne blir ikke rart. Regner med og justere opp turbo trykket kanskje 0.3 bar eller noe rundt der, det burde en orginal motor klare. Dekk.. Dekk er nødvendig. Og de fleste driftere, sier at man må ha gode dekk. Og skal jo ikke si at drifting tar godt vare på dekka, så her går det utrolig mye penger, som igjen jeg ikke har. Har en kar i NAF, som sier jeg kan få hvor mye gamle dekk og dritt felger jeg vil ha, vet ikke om dette er bra nok, men det får vi se. Og, er vel litt tidlig dette her, må få litt avklart, se hvordan reglemanget blir og mer. Men vis noen er intreserte, legg igjen en post, eller send meg PM. Tusen takk, Hilsen en håpfull fremkommelig drifter, Steffen Andre Guldager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 10, 2006 Forfatter Share Skrevet November 10, 2006 +Jeg trenger også hjelp, til hva som må gjøres for og få bilen litt mere drifte venlig, alt fra camber til justering av bakluke låser. Lettere sagt, har du noen gode tips, spytt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 Altså. Dette med bur etc kommer vel helt an på hvilken klasse du skal kjøre i Klasser Drifting er pr. i dag delt inn i tre klasser. Club, semi-Pro og Pro. Club er "nybegynner" klassen. I denne klassen er det ikke noe krav til veltebur. For å delta i Club må bilen ha RWD og være i teknisk god stand. Spesielt legges deg vekt på at førerstol, belter, lys, bremser og annet som har med sikkerheten å gjøre er i orden. Det kjøres ikke twin battle i Club. Semi-Pro er for de som ønsker å satse videre på drifting. For å kjøre semi-Pro må bilen tilfredsstille det tekniske reglementet for drifting. I semi-Pro kjøres finalene som twin battle. Pro er for seedede førere. For å delta i Pro må bilen tilfredsstille det tekniske reglementet og føreren må kvalifisere seg i Semi-Pro for å bli seedet. Å hvorfor ikke være "gal" å ¨bruke BMW til drifting i stede? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 11, 2006 Forfatter Share Skrevet November 11, 2006 Men jeg får jo ikke kjøre "løp" før jeg er 16. så da blir det vel egen klasse for oss kids? Grunnen til at jeg har lyst på riskoker, er at man finne så mange billige i england, og de er vesentlig billigere og trimme! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 en ribba e30 325 gjør nytta si den den dagen du trenger mer hk så finnes det jo turbo, kompressor eller M motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 11, 2006 Forfatter Share Skrevet November 11, 2006 en ribba e30 325 gjør nytta si den den dagen du trenger mer hk så finnes det jo turbo, kompressor eller M motor Joda, er sant det.. Vi får se litt, får gjøre ferdig 02en først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 holder fint med en E30 med M30B35 motor. Da blir den lett på rumpa også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 Mulig jeg bommer her, men såvidt jeg vet ble ikke 200SX S13 levert med diffbrems, og åpen diff er ikke noe særlig å drifte med (eller burne med i det hele tatt). I så fall må du enten sveise diffen (billig og ikke alltid like bra), eller skaffe deg diffbrems, hvor sistnevnte fort koster noen tusenlapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 e30 325 eller e28 535 med 25% sperr, funker skam bra til å drifte med... sveiset diff er litt vanskeligt å holde uten å snurre hvertfall mine erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 S13: chip høyere turbotrykk tein prodrift coilovers (10.000) Kaaz klokke til S13, ikke billig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 11, 2006 Forfatter Share Skrevet November 11, 2006 Hm.. Jeg får først se hvordan ting går, og vis det går bra nok, så går jeg inn for en S13, og gjør so ehrnst skrev over her, men det går nok helt fint og sveise, jeg skal jo bare kjøre den på bane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 jah... skru opp trykket på s13, den motoren er ikke helt solid akkurat, oppjustering av trykket vil vel iukke gjøre saken bedre!? ville også satset på en e30 med stor sekser, henter du en 3,5 fra femmern får du den godt og langt fram, så den lille bilen som allerede er dansete i ræva blir enda lettere, og det er moro! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet November 11, 2006 Share Skrevet November 11, 2006 E30 er fin den til drifting:wink: http://s25.photobucket.com/albums/c65/K ... ction=view¤t=MarcFleuryReitnau06.flv er ikke sikker på hva slags motor som står i men han kan å bruke den han som kjøre etter videoen så er det bare trykke next så ser du flere. Stå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet November 11, 2006 Forfatter Share Skrevet November 11, 2006 Altså, den gang jeg bygger meg ordentlig drifte bil, skal den kjøres til den faller fra hverandre, og jeg har mere lyst til og drepe en japaneser, enn en tysker asså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet November 12, 2006 Share Skrevet November 12, 2006 Greit nok at du skal drepe bilen, men det må da være kjekkere å vinne med ein bmw enn ein riskokar!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå