Gå til innhold

Problem med innebygget telefon/handsfree i E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den innebygde telefonen i min bil har jeg et tvillingkort (Telenor)

Når jeg svarer eller ringer opp noen på handsfree sier alle som jeg snakker med at de hører meg svært dårlig!! De sier det er svært mye støy, og at det nesten ikke går an å høre hva jeg sier! Jeg kan høre dem jeg snakker med over høytalerene, men en god del støy høres også.

Hvis jeg ringer/svarer noen med å bruke telefonrøret som ligger i armlenet på bilen hører alle meg helt klart! Støyen er borte..

Er dette normalt? Noen som har vært borti dette?

Hva kan være galt??

Skrevet
Prøv og bytte plass på mic og bryter for takluke. Ny mic koster ca 200 kr.

micad1.th.jpg

Kanskje ikke en dum ide å bytte om på takluke bryteren og mikrofonen, burde være en smal sak. Har du prøvd dette selv?

Skrevet

Jeg har selv bytett om, funker veldig bra! Eneste er at du må skjære ut litt ekstra i hullet til bryteren til takluka. Dette fikser du lett med en skarp tapetkniv. Pris på ny mic kr 200-250 husker ikke helt pris men dette var på Bavaria i Haugesund.

• 2 weeks later...
Skrevet

Vel, nå har jeg byttet den mikrofonen, men... det høres ikke ut til å ha blitt så mye bedre, folk sier de fortsatt hører meg dårlig og at det er mye støy! De sier også at jeg "detter ut" i korte perioder.

Noen flere som opplever dette?

Hva kan være feil??

Skrevet

Jeg har ringt opp min egen bil noen ganger den siste uken og er fornøyd med kvaliteten, så tror nok noe må være galt. Siden du skriver at du også "detter ut" noen ganger så kan det være nærliggende at det er dårlig kontakt et sted. Dette kan jo også skape forstyrelser.

Skrevet

Ja, jeg må nok feilsøke en god del for å komme til bunns i dette...

Det ser heller ikke ut til å være noen forskjell om jeg bruker kortleseren bak i bagasjerommet eller kortleseren inne i bilen.

Skrevet

Du kan jo prøve få tak i et koblingskjema. Siden selve telefon røret i bilen er uten forstyrrelser så er det vel dårlig kontakt fra simkort holderen/telefonrøret i midtkonsollen og frem til handsfree mikrofonen.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...