Gå til innhold

M5 felger, org eller uorg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du ikke ser det står innpreget bmw på dem så er de nok kopier,du kan også lett se på finishen om de er kopier eller orginal.Du må nok gi 15-20 000 for brukte orginale.Sitter de på en e39 så er det nesten garantert kopier fra asia wheels.Mange av kopiene har også emblemet ved siden av hjulnavet.

Skrevet

Det var det jeg trodde, har M-emblemet på mine så da betyr det at de er originale da.. 8) Men kopiene som selges f.eks av schmiedmann.no har en liten plass satt av til emblemet, spørs om det er mulig å fake dette... RÅ felger i alle fall! Prisanslag på fire 18" da?

Skrevet
Det var det jeg trodde, har M-emblemet på mine så da betyr det at de er originale da.. 8) Men kopiene som selges f.eks av schmiedmann.no har en liten plass satt av til emblemet, spørs om det er mulig å fake dette... RÅ felger i alle fall! Prisanslag på fire 18" da?

Er jo ikke sikkert de er ekte av den grunn. Vist det ikke står BMW AG eller noe på baksiden av felgen er de nok noen replica.

Skrevet

De originale M-felgene har et bittelite emblem like ved navet.

Original M

m5felgpq6.jpg

En eller annen ping-pong produsert felg M-KOPI

m5kopifelgny0.jpg

Asia Wheels M5-LOOK

asiawheelsm5vq5.jpg

M-logoen på felgen skal først og fremst være ordentlig og i farger, og ikke sånn jalla som det de andre felgbildene.

Angående produsentstempel så KAN det stå BMW AG, men det kan også stå for eksempel BBS for den saks skyld. Produksjonen av originalene ble nok høyst sannsynligvis lagt ut på anbud til et velrenomert firma. :wink:

En sak til er at om den er i fra en M5, altså ikke bare en M-felg, men en original M5-felg så er den vesentlig bredere enn "vanlig".

e60m5wr8.jpg

.

Skrevet

Jeg vil regne det som 110% skkert at det på org.felger vil være innpreget en BMW-logo på innsiden en eller annen plass.

Jeg kan dessuten med sikkerhet opplyse at om felgene til trådstarter er i 18" så er de i tilfelle uoriginale. M5 felgene er kun produsert i 19".

Som noen avndre her har nevnt, så er det ganske enkelt å se om det er org. vare rett og slett ved å bare inspisere finishen. De uorg. har en langt lavere standard på både støpen og ikke minst lakk. Forøvrig er de uorg. ganske så mye tyngre etter all sannsynlighet.

Prisantydning på 4 18" vil jeg tro er rundt 6-7500,- forutsatt at dekkene er i rimelig OK tilstand.

Skrevet

Original M

m5felgpq6.jpg

En eller annen ping-pong produsert felg M-KOPI

m5kopifelgny0.jpg

Asia Wheels M5-LOOK

asiawheelsm5vq5.jpg

M-logoen på felgen skal først og fremst være ordentlig og i farger, og ikke sånn jalla som det de andre felgbildene.

Angående produsentstempel så KAN det stå BMW AG, men det kan også stå for eksempel BBS for den saks skyld. Produksjonen av originalene ble nok høyst sannsynligvis lagt ut på anbud til et velrenomert firma. :wink:

En sak til er at om den er i fra en M5, altså ikke bare en M-felg, men en original M5-felg så er den vesentlig bredere enn "vanlig".

e60m5wr8.jpg

.

de to første bildene er vell ikke av m5 felgen, 3 og 4 av m5 felgen. de to første er vell til 3 serie. mine replika e60 m5 felger er lik som på 3 og 4 hvertfall

Skrevet

de to første bildene er vell ikke av m5 felgen, 3 og 4 av m5 felgen. de to første er vell til 3 serie. mine replika e60 m5 felger er lik som på 3 og 4 hvertfall

De to øverste er ikke M5 nei, de er M (eller M-sports "Dobbeleke 135" og M-sport kopifelg om du vil), og selges til 5 serien iht BMWs felgprogram. Leveres fra BMW til 5 serien med 245/40/18, så det kan bli litt stort på 3 serien...

De selges sikkert til 3-serien også som du sier siden de fleste M-felgene (og kopifelgene) kan leveres til 3/5/7 så lenge innpress og senterhull er riktig.

De to nederste med tette eiker er M5 som det står i teksten (eller rettere sagt nr 3 er kopifelg, og nr 4 er original).

Grunnen til at det ble lagt ut bilder av både M felger og M5 felger er for å vise forskjell på nettopp M-felg og M5-felg da enkelte kopiforhandlere og bilselgere selger M-sport som M5 osv, og han lurte på om han hadde originale M5 felger.

Var meningen at det skulle bli litt enklere å forklare hvordan han kjente igjen en originalfelg på utseendet, finish etc.

.

Skrevet

Har du noen felger du lurer på om er ekte eller ikke, bare vei dem. M5 felger er lagd av en magnesiumslegering som er vesentlig lettere enn materialene kopiene er lagd av. Søk litt rundt, det skal ikke være noe problem å finne vekten på ekte bmw felger.

Skrevet

Det emblemet går fint ann å få tak i og sette på uoriginale felger, hvis det er det lille ///M emblemet du tenkte på?

Har selv uoriginale M5 felger på vinteren, riktignok E39 M5, men emblemet er det samme. Så du må nok sjekke om det er et produsentstempel på de et sted...

Skrevet

Selv om det et M emblem betyr ikke det at de er ekte. Alle orginale M felger har et eget serienummer som man kan se på innsiden. Ikke la dere bli lurt av M logoen på felgen. DET BETYR IKKE AT DE ER EKTE.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...