BMWGUDEN Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 motoren er ein 318i m10 86mod garret t3 turbo, nerdreide stempler for mindre kompresjon, ekstra dyse før innsuget, porta toppen og slipe ventilane, 284graders trimm kamm, 55cm gange 14cm og 7cm tykk intercooler med 2,5toms rør, og 2,5tomms rør frå turbo til bakre lydemper. tenkte å kjøra på 0,8bar virker dette oppsettet greit eller? eller er det noe mer jeg må gjøre? tror dere det vil bli ein grei effekt med dette? ps: har ikkje erfaring med turbo ifrå før av takker alle som kan hjelpe meg.
ehrnst Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 har ikke ekstremt peil, men hva er spec på denne turboen. T3 finnes det jo usansynlig mange forskjellige utgaver av. A/R? Å hvor stor dyse hadde du tenkt å sette fø r spjeldet, og hva med tenning?
BMWGUDEN Skrevet November 13, 2006 Forfatter Skrevet November 13, 2006 må jeg gjøre noe med tenninga? dysene er jeg ennå usikre på
Bimmerlars Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Hva med å kjøpe en tenningsforskyver? Koster ikke så mye. Så kan du lade på litt til. Motornord selger stålforsterka toppakninger til M10. Har forøvrig det liggende. Oppsettet ser bra ut det
stian329 Skrevet November 13, 2006 Skrevet November 13, 2006 Om du får ned komp.forholdet til 8,0:1 og gir den litt ekstra bensin så går det nok helt fint med 0,8bar overtrykk. Jeg kjørte 1bar på M20B25 med 8,0 i komp og 340cc dyser/535LMM og std tenning. Ingen tenningsbak der i gården. Jeg hadde toppen av for sveising på et senere tidspunkt og det var ikke tegn til detonasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå