Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sist vinter hadde jeg en liten ulyd i en el motor i forbindelse med varme/luft anlegget. Det sitter en motor/ventil rett foran førerplassen under front vinduet. Dette er en motor som slår seg på og av etter som du skrur av og på tenninga. Jeg så for meg at jeg skulle ta ut denne Ventilen/motoren i sommer og smøre den opp men... det ble glemt... Nå hører jeg ingen lyd derfra og det virker som om det er liten effekt i vifta til varmeapparatet.

Er det noen som kjenner til denne el motoren/ventilen og vet hvilken funksjon den har? Hvordan får jeg den eventuellt ut? Bilen har klimaanlegg og jeg tipper systemet er veldig likt E34...

Lars

Skrevet

Takk for det... men problemet ligger ikke her men derimot under gitteret der viskergjennomføringa kommer. Her sitter det en luft ventil med en el motor.

Den ventilen du viser til her har med varmt/kaldt vann å gjøre ikke luft i dysene..

Skrevet

Hei

Det var rart, jeg holder på å pusse opp en 735i '87 mod, og har plukket denne helt fra hverandre. Har bla annet hat ute hele registeret, dash, viskere osv. Jeg hadde ikke noe slikt på min bil. Skjønner ikke hva den motoren skulle være. Det sitter 10 motorer (tror det var 10) som styrer alle ventil-flappene til ventilasjonskanalene. Er det en av de du mener. Et par av disse åpner og lukker seg etter bilen er stoppet. Det gjør jo også de ekstra vannpumpemotorene.

Det er også en motor som trekker viskerarmen på føresiden tetter mot vinduet i forhold til hastigheten på bilen.

Kan det være noen av disse.

Den motoren som ligger nærmest den posisjonen du beskriver er stepmotoren som styrer omlufting. Altså åpner og lukker for friskluft. Denne går tilbake til lukket posisjon.

Hilsen

e330sa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...