Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har levert bilen min til stenshagen for rustgaranti.

De skal bytte ene kanalen, 4 dører og døren bak og sveise inn ny karosseridel rundt bensinlokket.

Er det noe jeg skal være obs på når jeg får tilbake bilen? annet enn fargen i lakken på de forskjellige delene de bytter?

Skrevet

Se etter at de har behandlet kanalen, bakskjermen og dørene innvendig med tynn tectyl. Og at det ikke noen bulker/ujevnheter. Og fargeforskjell selvfølgelig..

Skrevet
Hvordan årsmodell var dette? Syns det hørtes ut som mye rust for e39 å være.. :(

Det er en 01 mod, registrert i februar tror jeg.

Det er utrolig mye, glad jeg ikke betaler regningen :D

Skrevet

no ble jeg skremt..hadde det vært min bil så hadde jeg solgt den omgående..bmw er altfor dårlig med rust synes jeg, de begynner å bli med lik linje som mercedes no synes jeg...en ting jeg kan si om rust med erfaring er at når det har kommet rust så kommer det tilbake..men no har jeg vært kanskje uheldig og da..

Mvh Stian S

Skrevet

Men i dette tilfellet så er det ikke snakk om rep av rust, men bytting av delene. Det er vel heller mer bekymringsfullt med det som IKKE blir byttet....

Skrevet
no ble jeg skremt..hadde det vært min bil så hadde jeg solgt den omgående..bmw er altfor dårlig med rust synes jeg, de begynner å bli med lik linje som mercedes no synes jeg...en ting jeg kan si om rust med erfaring er at når det har kommet rust så kommer det tilbake..men no har jeg vært kanskje uheldig og da..

Mvh Stian S

Har vært inne på tanken på å selge bilen, men bare hatt den i en mnd.

Nå er det et kjent problem at E39 ruster dessverre, får håpe jeg klarer å holde dette i sjakk med vasking og godt bilpleie den perioden jeg skal ha bilen, bilen skal vel selges til sommeren.

Skrevet

Min far har en 96 modell e39 med kun en liten rustflekk på skiltholder bagasjelokket,ellers er den 100% rustfri,min egen bil er i bruk hele året og står ute,den er også rustfri.Vasker bilen 1 gang pr uke og polererer 2 ganger i året.Begriper ikke at en så ny bil kan ruste opp.Noen må ha slurvet med vedlikeholdet.

Skrevet
Min far har en 96 modell e39 med kun en liten rustflekk på skiltholder bagasjelokket,ellers er den 100% rustfri,min egen bil er i bruk hele året og står ute,den er også rustfri.Vasker bilen 1 gang pr uke og polererer 2 ganger i året.Begriper ikke at en så ny bil kan ruste opp.Noen må ha slurvet med vedlikeholdet.

Tydeligvis, har bare hatt bilen i en mnd,

Jeg vasker bil en gang i uken, og polerer bilen 4 ganger i året, står i oppvarmet garasje på jobb og hjemme, får vel finne meg en ny bil etterhvert :(

Skrevet

Denne rusten kan ikke ha noe med vedlikehold å gjøre. Det er på innsiden av dørene i bakkant (ikke nede men midt på døren) og inni falsinger (om det er det heter). Her setter det seg sjelden eller aldri salt eller møkk. Dette er rett og slett produksjonsfeil.

Skrevet
Denne rusten kan ikke ha noe med vedlikehold å gjøre. Det er på innsiden av dører i bakkant (ikke nede men midt på døren) og inne falsinger (om det er det heter. Her setter det seg sjelden eller aldri salt eller møkk. Dette er rett og slett produksjonsfeil.

Helt enig i den der. Synes dette var VELDIG mye rust til en E39 å være! Greit at også denne modellen har sine rustproblemer, tenker da på bakluka, tanklokk og de andre "klassiske" E39-stedene. Men ellers går jo E39 for å være en relativt "rustfri" bil. Så enig med Call E46; må være produksjonsfeil ute og går her...

Uansett godt å få byttet alle disse delene! :)

Skrevet

Tommy på karosseriavdelingen hos stenshagen sier at de nye dørene ikke er utbedret med tanke på rusten :shock:

Jeg synes det er rart av BMW å ikke fikse dette problemet, det må da koste BMW dyrt, ca 80 000kr koster det å fikse bare min bil :roll:

Det er ikke mye rust i dørene, det er snakk om 3 cm langt og såvidt du ser boblene, må ta på skjøten for å høre om det knaser.

Får krysse fingrene og håpe at de andre delene som skal sveises gjøres grundig :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...