Gå til innhold

Noen som er service mekniker hær?

RuJu
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke servicemekaniker, men jeg kjenner mange som er det, og har jobbet ilag med dem. Tror de har delte meninger om yrket sitt.

Greit betalt, ihvertfall for de ivrigste med mange reisedøgn i løpet av året. Men ikke alltid like hyggelig å for eksempel å stå å fryse ræva av seg i en vindfull dokk i -20*C.

De jeg kjenner til er industrimekanikere da, og driver med vedlikehold og overhaling av fremdriftssystem til skip.

Jeg vet ikke hvordan det er med anleggmaskiner, men kan ikke tenke meg at alle dager på jobb er like hyggelige i den bransjen heller. Sånn som med det meste her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste jobber vil i lengden bli rutinearbeid. Kanskje du tenker at det virker kjedelig å skru hele dagen, på samme måte som jeg synes arbeidet mitt er kjedelig nå som det er blitt rutine. Men jeg prøver bare å fokusere på det positive: Jeg jobber innendørs (varmt og godt), jeg kan prate med kollegaene hele dagen, ta hundre kaffipauser (hehe, nesten ihvertfall :wink: ), jeg har egen pc og tilgang til internett, ferdig kl 15:30, osv.

Reisemontørene kan tjene grovt, men som de selv forteller: Fryktelig ensomt til tider!

Er det en slags reisemontør-jobb den du tenker på, med å reise rundt å skru på anleggsmaskiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...