Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i dag låste jeg bilen og alt virket greit. Når jeg skulle låse opp bilen igjen ville ikke sentrallåsen virke lengre. Fikk ned en ståltråd for å prøve å dra opp knappen inne i kupeen men dette gikk ikke. Vet ikke om det er noen form for tyverisikring slik at man ikke kan åpne dørene innenfra når de er låst utenfra. Hva kan jeg gjøre for å få opp dørene igjen???????????

Skrevet

Har en BMW 318 i 1991 modell.

Det skjer ingenting når jeg prøver å vri om låsen, det er nok mest sannsynlig et stag som har hoppet av.

Jeg har kun dørlås på førersiden og jeg har ikke fjernstyrt sentrallås

Skrevet

På min tidligere E34 så kunne jeg dra litt i håndtaket samtidig som jeg vred om nøkkelen i låsen. Da gikk den steg for steg og til slutt var døren åpen.... Altså dra håndtaket ut og inn samtidig som man vrir litt og litt på nøkkelen. Vet ikke om det virker på din bil men....

Skrevet

Støtter den: "ring Falken" altså. De er helt rå på å få opp låser og slikt. Fikk det til og med til på kompisen min sin splitter nye A4, å den skal være sykt vanskelig å bryte seg inn i.

Skrevet

Unlocking procedure:

1. Insert the master key into the front right door.

2. Pull up the door handle.

3. Turn the key counterclockwise to emergency unlock position 1.

4. Open the door.

5. Close doors and turn the right front door lock to the synchronize position

Lock.gif

Dette skal være til E34, men det skal være rimelig likt på E36 også. Det fungerte strålende på 535en.

Skrevet
Unlocking procedure:

1. Insert the master key into the front right door.

2. Pull up the door handle.

3. Turn the key counterclockwise to emergency unlock position 1.

4. Open the door.

5. Close doors and turn the right front door lock to the synchronize position

Lock.gif

Dette skal være til E34, men det skal være rimelig likt på E36 også. Det fungerte strålende på 535en.

Hva gjør double lock? :?

Skrevet

Hvis du f.eks har en bil med elektriske vinduer så vil vinduene lukke seg om nøkkelen holdes i denne posisjonen. Samme som å holde låseknappen på nøkkelen inne. Hva annet den gjør er for meg uvisst....

Skrevet

Når double-lock er aktivert går det ikke an å låse opp med knappen eller håndtaket på innsiden. Det gjør bilen mer innbruddssikker mht. ståltrådmetoden nevnt i første innlegg.

Skrevet

Aha! Det var ikke dumt. Hvorfor er ikke dette mer allment kjent? Burde jo være det mener jeg. Eller er det bare jeg og ChrZZ som ikke var klar over dette? På den annen side så er det kanskje større sansynlighet at man knuser vinduet i stede om man ikke klarer å bryte seg inn med ståltrådmetoden :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...