2RE_Racing Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Hei. Har litt problemer med å komme meg opp bakkene her i byen på glatta, og ettersom økonomien ikke er helt god, tenkte jeg på en billig sperrediff-løsning nå i vinter. Har et par reserve-differ liggende som jeg tenkte jeg skulle prøve meg på. Er klar over at dette ikke er helt trafikksikkert (kanskje ulovlig?), men om man er klar over at rompa kan komme ut når som helst med pådrag i svinger, og ikke lar noen andre kjøre bilen, går det sannsynligvis greit. Kjører ikke så langt uansett. Noen som har sveiset differ tidligere? Hvordan gjøres dette? Noen som har erfaringer og vil dele de her? Takker for svar! Mvh
mOMOe Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 ta av lokket bak på diffen, rengjør skikkelig og sveis fast de små drevene som står inni diffen.. du skjønner hvilke drev du må sveise fast så fort du åpner den.. evt. tapp ut olja av diffen og kjør til det blir sperre, kjør sånn en stund før du fyller litt olje på den igjen for å få vekk ulyden.. edit: skriveleif
bmwrasaren Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Ta av lokket, rengjør godt! Sveis alle fire hjørnene på drevet som sitter inni den klompen. Det er viktig at du ikke bare pøser på med sveis, ta det med ro, helst forvarm. Ellers så kommer tannhjulene til å bli skeive, og da ryker det fort. En jeg kjenner brukte 4,5 time på å sveise diffen, den har holdt i 4 år med bank på bane Jo med tid du legger i det, jo bedre blir resultatet. Du må huske på at diffen ikke bare gjør at rompa kommer litt mer ut en normalt, den skubber deg også fram i svingene! SKUMMELT! NB! Ikke bruk pinner! Bruk tråd når du sveiser.
2RE_Racing Skrevet November 15, 2006 Forfatter Skrevet November 15, 2006 Ta av lokket, rengjør godt! Sveis alle fire hjørnene på drevet som sitter inni den klompen. Det er viktig at du ikke bare pøser på med sveis, ta det med ro, helst forvarm. Ellers så kommer tannhjulene til å bli skeive, og da ryker det fort. En jeg kjenner brukte 4,5 time på å sveise diffen, den har holdt i 4 år med bank på bane Jo med tid du legger i det, jo bedre blir resultatet. Du må huske på at diffen ikke bare gjør at rompa kommer litt mer ut en normalt, den skubber deg også fram i svingene! SKUMMELT! NB! Ikke bruk pinner! Bruk tråd når du sveiser. Ikke verre altså.. Da går nok helga til dette prosjektet.. Har TIG og MIG i garasjen, så finner nok ut hva som fungerer best etter hvert. Jeg har forresten en ødelagt diff også liggende. Denne raper liksom over ved motstand. Skal tro om denne går an å sveise på den måten, så fungerer den igjen? evt. tapp ut olja av diffen og kjør til det blir sperre, kjør sånn en stund før du fyller litt olje på den igjen for å få vekk ulyden.. . Det er ikke noe annet som tar kvelden før man oppnår hva man vil da? Høres litt brutalt ut..
mOMOe Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 hehe.. det beste er å sveise selvfølgelig.. da må du nok bruke mig'n din, tig er nok vrient å komme skikkelig til med.
Rotty Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 etter du har gjort dette, slipp aldrig gasspedal helt i en sving. kjørte med 100% sperre-sveisasperr- på forige E21 min og hver gang jeg løsna på gassen kom bakenden. men jæskli morro så lenge du er klar over d
The_transporter Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 tenkte på det samme på en 240 vinterbil jeg kanskje skal kjøpe meg.. men gruer meg til først gangen jeg skal kjøre med dette.. hhe
bmwrasaren Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 Sladden du får er ikke den verste! Sperren skubber deg, og det er ikke noe kjekt!!
Ottesen Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 Visst det er noe av interesse, så har jeg en "Howto: sveise sperre..." tråd på bilforumet, faktisk på bmw også http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... ise+sperre
Bead-lock Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 Vi har kjørt MYE med sveisa differ, å det funker som bare det, merker lite til dytte effekten ved vanlig kjøring, men på trangeplasser med mye ratting på sommerføre.... da kjenner du at bilen ikke vet hvor den vil hen Men du så morsomt å kjøre med slike sperrer...
Bead-lock Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 ta av lokket bak på diffen, rengjør skikkelig og sveis fast de små drevene som står inni diffen..du skjønner hvilke drev du må sveise fast så fort du åpner den.. evt. tapp ut olja av diffen og kjør til det blir sperre, kjør sånn en stund før du fyller litt olje på den igjen for å få vekk ulyden.. edit: skriveleif Har du testet dette selv? Eller er det bare vas? Det her sliter jo i stykker drev og lager og det meste, lenge før delene ville ha gått vis en bare sveiser....
Ola. Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 Har selv kjørt endel med en 480hk cossie med sveisa diff, og endel jordebiler som vi har sveisa diff på.. Unektelig morro å kjøre!! Men kan være litt skummel å kjøre normalt med på vinterføre.. Den vel eeegentlig ikke svinge, helt til den begynner å svinge, å da blir den litt overivrig Morro? Jepp.. Praktisk? neppe Det med tapping av olje, låser diffen tilslutt ja, men den lykken er kortvarig..
Kjell Z3 Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 Det er livsfarlig å sveise sperre. Den skubber deg rett frem og du kan faktisk drepe noen med det. Dersom du kjører på vegen med det håper jeg du blir tatt. Kanskje noen skulle gi et tips før du dreper noen?
Kjell Z3 Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 Det er livsfarlig å sveise sperre. Den skubber deg rett frem og du kan faktisk drepe noen med det. Dersom du kjører på vegen med det håper jeg du blir tatt. Kanskje noen skulle gi et tips før du dreper noen? Hehe, nei jeg skal ikke tipse, men vær så snill å ikke kjør på vegen med det der, du er ikke alene i verden.
Rotty Skrevet Desember 28, 2006 Skrevet Desember 28, 2006 Det er livsfarlig å sveise sperre. Den skubber deg rett frem og du kan faktisk drepe noen med det. Dersom du kjører på vegen med det håper jeg du blir tatt. Kanskje noen skulle gi et tips før du dreper noen? Hehe, nei jeg skal ikke tipse, men vær så snill å ikke kjør på vegen med det der, du er ikke alene i verden. Sveis iveg, kommer mere an på sjåfør en sperra dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå