trex Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Hei! Noen som vet hva slags verktøy man trenger for å bytte bremseskiver og klosser foran på en E39 523? Regner med at det er umbraco til calipperene, men hvilken størrelse? Og hva trengs videre til "klørne" calipperne sitter i? Håper noen her vet dette Tommy.
Mr_Sunde Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Viss det er samme som på E36 så trenger du en 7mm unbrako til gliderene. 6mm unbrako til festeskruen på skiven. For å vippe ut disse klipsene på utsiden av kaliperen så klarer du deg med et par flate skrujern. Tror det er 16mm sekskant for å skru løs "klørne" som kaliperen sitter i. Er fort gjort å bytte bremser.
trex Skrevet November 15, 2006 Forfatter Skrevet November 15, 2006 Supert! Da stikker jeg innom og kjøper noe verktøy senere i dag. Viser det seg å være feil, sender jeg regninga til deg. Neida Takk for svar. Tommy.
Mr_Sunde Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 He he. Det er vel 16mm fastnøkkel og 7mm unbrako som ikke er helt standard. Dette er visst ikke vanlige dimensjoner i verktøysett har jeg hørt. Var en lang tråd på forumet her om en som var veldig misfornøyd med dette
trex Skrevet November 15, 2006 Forfatter Skrevet November 15, 2006 Ah, stemmer det... Men en kjapp titt på Biltema sine hjemmesider viser at de har løse både 16mm fastnøkler og 7mm umbraco-piper. Så puster lettet ut enn så lenge.
Ca///e Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Kanskje du til og med kan få noen tips her: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/Chan ... kePads.htm
trex Skrevet November 17, 2006 Forfatter Skrevet November 17, 2006 Da er skivene og klossene skiftet, og regninga sendt til den som sa at det skulle være 16 mm på boltene til klørne... neida... Men det var nok 18mm. Umbraco-str var korrekt, og det hele var skifta i løpet av en drøy halvtime. Tommy.
Mr_Sunde Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Da er skivene og klossene skiftet, og regninga sendt til den som sa at det skulle være 16 mm på boltene til klørne... neida... Men det var nok 18mm. Umbraco-str var korrekt, og det hele var skifta i løpet av en drøy halvtime.Tommy. Sorry for det. Jeg husket visst feil Var helt sikker på at der var noe 16mm der. Du får trøste deg med at det er helt sikkert 16mm på bilen en plass
Mr_Sunde Skrevet November 20, 2006 Skrevet November 20, 2006 Det er 18 foran og 16 bak på e39 Da har jo trex verktøy til å bytte bremser bak også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå