Willersrud Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 I forige uke begynte det og komme en pieplyd i varmeapparatet mitt, og nå i dag har det begynnt og lage en sikkelig fæl lyd. Men det virker som bare det. men det bråker sikkelig.. noen som vet hva dette kan være?
ChrZZ Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Tror nok dette er dødslyden til varmeapparatet ja. Legger nok snart på røret gitt. Hørtes ihvertfall slik ut på min E36 før den tok kvelden. Tror du burde få dette fikset (les: kjøp nytt apparat) før vinteren kommer for fullt og du virkelig trenger det til å varme opp/unngå frostdugg på innsiden av bilen.
Willersrud Skrevet November 15, 2006 Forfatter Skrevet November 15, 2006 Er vel evnt registeret jeg må bytte ut? varmeaparatet virker jo...men bråker... kan legge ut en film etterhvert hehe
ChrZZ Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Kan vel sikkert godt hende det er det også, men min virket også, samt lagde lyd samtidig, for så å bli dårligere og dårligere, og til slutt ikke virke.
Dralle Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Er nok bare vifta du må bytte. Er nok lagera på den som lager lyd "standard" på e30 (og andre) som har rullet et stykke.
Willersrud Skrevet November 15, 2006 Forfatter Skrevet November 15, 2006 Er nok bare vifta du må bytte. Er nok lagera på den som lager lyd "standard" på e30 (og andre) som har rullet et stykke. Det kan jo stemme bra at det begynte og pipe først. men hvor sitter den vifta på varmeaparatet? jeg har jo et varmeaparat fra en 325 87mod, men det er kansje ikke likt som på Touringen min....det er en 91"
Quattrokiller Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Må nok belage deg på å skifte den ut ja. Skjer selvfølgelig alltid på vinteren. Demonter dekselet på torpedoveggen fra motorsiden og jobb deg innover. Husker jeg ikke feil var det utrolig trangt og du får garantert såre knoker.
Willersrud Skrevet November 15, 2006 Forfatter Skrevet November 15, 2006 hvis jeg går inn via torpedovegggen på motosiden, hvordan demonterer jeg vifta egentlig?
markoolio Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 du fjerner noen deksler foran osv... (sitter ca midt på) så ser du vifta. IKKE kjøp vifta før du har demontert noe, det finnes 2 forskjellige typer! resten er enkelt.
feedon Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 hvis jeg går inn via torpedovegggen på motosiden, hvordan demonterer jeg vifta egentlig? bare for guds skyld ikke knekk de klipsa som holder de to dekslene sammen da har du fin skrape lyd etterpå som jeg har i min
Willersrud Skrevet Januar 11, 2007 Forfatter Skrevet Januar 11, 2007 Da var det fikset, kansje greit og skrive hehe, takk for all respons. Byttet selve vifta jeg, kulelagerne var gåene, grunnen til at den stopp helt sist jeg brukte den var fordi jeg tok sikringen og brente releet hehe, til informasjon er det Rele k7:D
oddis Skrevet Januar 11, 2007 Skrevet Januar 11, 2007 Jeg fetta bare opp akselen til vifta, så var lyden borte..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå