Arimanni Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 Eg er ikkje så veldig gla i diesel trikset personleg. Det som er at diesel er ganske tørt, noko som KAN føre til meir slitasje på motoren enn det gjere godt. Ja, det blir reint av diesel, men det kan gjere meir skade enn det er bra... Men når eg plukker fra kvarandre deler, renser eg det også i diesel, men ikkje på den måten der.. Det er sånn EG like å gjere det..
ehrnst Skrevet November 16, 2006 Forfatter Skrevet November 16, 2006 da var jeg ute å fyra bilen gitt. Kan virke som et olje og filterskift gjør underverker her. Når motoren er kald lyser det ikke på tomgang, men etter den hadde stått en stund på tomgang begynte det å blinke i lampa og til slutt lyse konstant så det er nok litt tjukk olje å tett filter ute å går. Stått litt lenge denna
Rotty Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 knall det da. trenger no ikke bli så dyrt da heller
ehrnst Skrevet November 16, 2006 Forfatter Skrevet November 16, 2006 men om folk har flere tips om hva man bør sjekke i sånne tilfeller er det jo bare å pøse på. ikke siste gangen en oljetrykkslampe lyser her inne på forumet
Rotty Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 men om folk har flere tips om hva man bør sjekke i sånne tilfeller er det jo bare å pøse på. ikke siste gangen en oljetrykkslampe lyser her inne på forumet hehe sånn er det og kjøre gammelbil
knooot Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 om veivlagrene er dårlige så trenger ikke lampa lyse på kald motor, men når den blir varm og tynn så får du dårligere oljetrykk og lampa begynner å blinke/lyse. ta å sjekk oljetrykket ditt med en måler, har du lavt oljetrykk så tror jeg nok at det er lagrene dine som er dårlige. lykke til
ehrnst Skrevet November 27, 2006 Forfatter Skrevet November 27, 2006 ahhhh...... vil ikke skru på vinterbilen! Må få sjekka oljetrykket ja. hjalp ikke med filter/oljeskift her for en ukes tid sia. Hva bør oljetrykket ligge på på en b23 (tomgang), 2kg? Hvor dumt er det å kjøre egentlig? hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå