wheelman Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 hva er tingen med at schmiedmann selger infinitas kompressor som kun gir 40hk/30nm ekstra, uansett på 320,25,28??? den koster jo oppmot 40k!! kan vel få et veldig greit turbokit som gir mer til den summen? har ikke snøring på slik, men i mine øyne virker dette som lite anvendte penger??
bimmer_boy Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Heisann. Se heller på siden til infinitas: http://www.infinitas-gmbh.de Det er sikkert billigere å kjøpe direkte fra dem.
wheelman Skrevet November 15, 2006 Forfatter Skrevet November 15, 2006 var egnetlig ikke prisen jeg tenkte på prisen på slikt er sikkert dyrt, men trodde en kompressor på en slik motor burde gitt mer en 40 hk!? trodde folk med turbo kitt til samme prisen kunne legge på rundt 100hk jeg?
mAZE Skrevet November 15, 2006 Skrevet November 15, 2006 Synes det var veldig lite effektøkning ja.. ESS "lover vel" opp mot 50% mer effekt.
wheelman Skrevet November 24, 2006 Forfatter Skrevet November 24, 2006 hvor mye ville turbo på M50/B20 gitt da?
Sir Hofstad Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Skjønner ikke helt hvor du får tallene dine fra? Leser noe helt annet jeg... Effektivt vil man feks få ca 220hk på en m50b20 motor mot org 150 har jeg fått oppgitt. Når det gjelder effekten må du se på ladetrykket: oppgitte tall er på <0,4 bar, noe som gjør at du slipper lavkomprimering. Tror tallene gjelder for turbo også ved samme ladetrykk? Selvfølgelig går det å stille opp trykket på kompressoren også, og ved hjelp av styring på tenning og innsprøyting kan man kjøre høyere ladetrykk med org komp... Har dessuten fått oppgitt en lavere pris på Infinitas-settene enn den du nevner...
wheelman Skrevet November 25, 2006 Forfatter Skrevet November 25, 2006 mine tall kommer fra hjemmesiden http://norway.schmiedmann.com/DisplayPr ... gAnchor530 hvor har du vært og lest?
Sir Hofstad Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Jeg har snakket med verksted som monterer sett... Videre har jeg fått vite bremsedata av andre her på forumet. Tror 220 HK på M50B20 med ladetrykk Men jeg skal ikke sitte her og være påståelig, du kan jo prøve å ringe T-K Bilservice og snakke med dem feks.
wheelman Skrevet November 25, 2006 Forfatter Skrevet November 25, 2006 går heller for tilbudet til kimmit... liker bedre turbo:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå