Gå til innhold

m40b16 og m40b18 har samme topplokk med innmat?

Anbefalte innlegg

Skrevet
m40b16 og m40b18 har samme topplokk med innmat?

Så vidt som jeg vet så er det samme topp på disse. Er i allefall samme kamaksling, ventiler og topp.

Om det er andre deler i toppen som skiller vet jeg ikke, men tror nok resten er likt også.

Skrevet
leste litt rudnt for deg.. fant det til slutt på scmiedmann.com... det du trenger for å bygge en 316 til 318 er : ny kam og nytt spjellhus... var ikke det den store jobben :)

http://www.static.schmiedmann.dk/Danish ... 16_318.htm

Dette gjelder vel sikkert M43B19 motor. På M40 motor så er det samme kamaksling på både B16 og B18.

På en M40 så er det litt mer omfattende og bygge om, men det var vel ikke snakk om noen ombygging her tror jeg.

Du må bytte spjeldhus, veivaksling(Lengre slag på 318), stempel, LMM, innsugsslange mellom LMM og spjeldhus og hjernen må byttes.

Dette er ikke en jobb som noen gidder å begynne på :D

Skrevet

Sats heller på en m42 motor. m40 er dårlige greier.. Har selv m40b16 og den er ikke god, der må man bytte reg reim på 40000 intervall og det er ikke holdbart.. mener og huske at m42 fikk registerkjede..

Skrevet

stemmer.. vurderte å ta en topp fra en m40b16 og bytte med den som er på pga en sprekk og tror den er litt skeiv, har kjøpt inn kamakslingsett og div som jeg putter i samtidig, er ikke snakk om no ombygging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...