gematu Skrevet November 15, 2006 Share Skrevet November 15, 2006 Hei Er det noen der ute som kan gi meg tips hvor jeg kan begynne å feilsøke etter hvor det er lekkasje? Er det noen ømme punkter jeg først kan se på? Eventuelt hvordan gjør jeg det? Klemmer på slanger? Har fylt på en halv liter hver 3 mil nå. Men vet ikke hvor jeg skal begynne å se etter feil 520i 98 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gematu Skrevet November 15, 2006 Forfatter Share Skrevet November 15, 2006 Forresten; når jeg klemmer på de store slangene som går på radiatoren, så er den ene kald, mens den andre er varm. Skal det være slik? Den til venstre er kald, mens den som går fra beholderen hvor jeg fyller på frostvæske er varm. Kan ikke være vannpumpa eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet November 15, 2006 Share Skrevet November 15, 2006 la motoren gå... legg deg under bilen å se etter lekasje i noen minutter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet November 15, 2006 Share Skrevet November 15, 2006 Jeg hadde lekkasje i den nedre slangen på høyre side. Rett oppfor den blå dreneringsskrua. Morkne slanger. Skal ikke se bort i fra at det lekker samme sted hos deg, på "førersiden" på radiatoren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet November 15, 2006 Share Skrevet November 15, 2006 har du prøvd å lufta den? sia du ikkje har fått gjennomstrøming i motoren.. får du varme inn i bilen? på tomgang? når du kjører.. er vanskli å finne feilen.. lån deg eit trykk instrument som du fester på radiatoren.. den bygger opp trykk å da kan det henda du ser lekkasjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gematu Skrevet November 16, 2006 Forfatter Share Skrevet November 16, 2006 Jeg hadde bilen til lufting i sommer. Alt har vært i orden frem til nå. Varmeapparatet blir varmt ja. Og temperaturen i motoren er der den skal være. Må jeg kanskje kjøre lenge før alle slanger skal bli varme, eller er det noen slanger som skal være kalde i motoren? (vannslanger) Koster vel en del å la verkstedene feilsøke også her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet November 16, 2006 Share Skrevet November 16, 2006 har sett det på noen e46 med samme motor att, det rett og slett er vannslangen som går til bunnen av radiatoren som har sprukket.. enkel jobb hvis dette er prob Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gematu Skrevet November 16, 2006 Forfatter Share Skrevet November 16, 2006 Jeg gjorde som dere sa. Tusen takk for rådene. Klemde på slangene. Og vips der hørte jeg *shhhh* lyd. Jeg kunne også se strålen sprute ut av slangen. Men denne slangen ligger nokså høyt og midt under panseret (ved siden av pluggene), og er ikke mer en ca 1,5-2 cm i diameter tykk. Er sikkert ikke vanskelig å skifte selve slangen, MEN (!!!) aldri i livet om jeg tørr å gjøre dette selv. Hadde aldri fått luftet systemet selv etterpå. Sist gang stod den 2 dager på verksted med trykk på for å få ut all lufta. Bør jeg gå til merkeverskted, eller kan vanlige verksted også gjøre dette? Det er jo tross alt bmw da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå