Gå til innhold

Bilen lekker kjølevæske


gematu
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen der ute som kan gi meg tips hvor jeg kan begynne å feilsøke etter hvor det er lekkasje? Er det noen ømme punkter jeg først kan se på? Eventuelt hvordan gjør jeg det? Klemmer på slanger? Har fylt på en halv liter hver 3 mil nå. Men vet ikke hvor jeg skal begynne å se etter feil

520i 98 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; når jeg klemmer på de store slangene som går på radiatoren, så er den ene kald, mens den andre er varm. Skal det være slik? Den til venstre er kald, mens den som går fra beholderen hvor jeg fyller på frostvæske er varm.

Kan ikke være vannpumpa eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å lufta den? sia du ikkje har fått gjennomstrøming i motoren..

får du varme inn i bilen? på tomgang? når du kjører..

er vanskli å finne feilen.. lån deg eit trykk instrument som du fester på radiatoren.. den bygger opp trykk å da kan det henda du ser lekkasjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bilen til lufting i sommer. Alt har vært i orden frem til nå. Varmeapparatet blir varmt ja. Og temperaturen i motoren er der den skal være. Må jeg kanskje kjøre lenge før alle slanger skal bli varme, eller er det noen slanger som skal være kalde i motoren? (vannslanger)

Koster vel en del å la verkstedene feilsøke også her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde som dere sa. Tusen takk for rådene. Klemde på slangene. Og vips der hørte jeg *shhhh* lyd. Jeg kunne også se strålen sprute ut av slangen. Men denne slangen ligger nokså høyt og midt under panseret (ved siden av pluggene), og er ikke mer en ca 1,5-2 cm i diameter tykk. Er sikkert ikke vanskelig å skifte selve slangen, MEN (!!!) aldri i livet om jeg tørr å gjøre dette selv. Hadde aldri fått luftet systemet selv etterpå. Sist gang stod den 2 dager på verksted med trykk på for å få ut all lufta.

Bør jeg gå til merkeverskted, eller kan vanlige verksted også gjøre dette? Det er jo tross alt bmw da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...