BremvaaG Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 Hei. Akkurat nå er E30'n til samboeren min helt original strøken.. uten rust. Men, jeg får presentere det vi har handlet inn til nå: Motor/Drivverk: * 2,7 ETA motor (trenger litt hjelp med denne, se ned) * Getrag 260 kasse (med forsterket hardy-plate) * 2,5 Mellomaksling * 2,5 Bak.stilling med sperrediff * 89' mod. hjerne (slipper følerne på girkassa) Eksteriør/Interiør: * Rieger GTS Front * M3 Sideskjørt * M3 Vinge * M-Tech bakfanger Bilder kommer straks! - - - - - - Det jeg lurer på.. hvordan turbo skal jeg ha på denne motoren? Trenger hjelp med å velge turbo, hvor jeg kan kjøpe manifold og hvilken dumpventil jeg skal velge. Komp. på denne motoren, er vel originalt 8,1-5? Kom med forslag, og hvorfår DU mener hvorfor ditt turbovalg bør jeg velge
S3TR Skrevet November 16, 2006 Skrevet November 16, 2006 Hvilken ETA motor har du? Der er såvidt jeg vet 4 varianter med følgende komp: 8.5:1 USA Super ETA 87-88 9.0:1 USA ETA 82-87 10.2:0 Euro E 85-87 11.0:1 Euro E 83-85 Som dunderdo er inne på, toppene i disse ETA motorene er ikke så veldig god flow i, ei heller så sterke som en B25 topp. Noen topper kom med færre lagerbukker for at motoren skulle ha mindre friksjon og dermed gå billigere. Med andre ord ikke bra for turbokovertering og høy effekt. Jeg tror ikke en B25 topp er direkte bolt on, men dette er her sikkert flere som veit bedre enn meg Ang. turbo og andre komponenter må du først finne ut hvor mye penger du vil legge i motoren og hvilken effekt du satser på. Det koster å bygge skikkelig motor med mye gamp, sånn er det bare. Et alternativ er å tråle eBay litt for å bygge en morrobil som ikke nødvendigvis holder i 10 år
Skimmy Skrevet Desember 30, 2006 Skrevet Desember 30, 2006 b25 er bolton.. brodern har det på sin eta motor. men har innsug og alt slikt fra b25 også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå