Gå til innhold

hva er dette (bilde)


wheelman
 Share

Anbefalte innlegg

skrudde av luftfilterboksen i dag, da jeg skal montere konfilter.

den hadde to gummislanger koblet til i bunn. det så ut som det var litt vann i disse når jeg koblet dem fra...

slangene var koblet til den dingsen på bilde under, hva er den og hva gjør den? evnt hva skal jeg gjøre med den når den ikke kan sitte inni filterhuset?

DSC00012-1.jpg

DSC00013-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en termostat som føler på innsugslufta. Kjølevann går igjennom den og inn i spjeldhuset og varmer det opp om det skulle være veldig kaldt ute, mest for å forhindre ising. Til kaldere lufta er, til mer åpner den, og desto mer kjølevann får spjeldhuset ;)

Konfilter vil jo suge mer varmluft enn orginalboks så termostaten tror jeg ikke du vil trenge. Bare fest den til et eller annet, eller vær på den sikre siden kjøp deg K&N 57i kit, dette filteret har faktisk hull beregnet termostaten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 325 95 fra USA. Den er lik der.

Stripset som nevnt over fast et egnet sted. Funket helt fint, også på kaldere dager de få gangene den ble kjøsrt da.

Men satt på orginalfilter igjen, da det ikke hjelper en dritt med konfilter på orginal sugemotor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte nøyaktig 1000 kr for 57i sett til min e-34 525 på kollevold.no. På det settet var det ferdig hull i konfilteret, sikkert bare å drille et selv i gummien hvis det ikke er i din. Se linken under.

http://www.kandn.com/instructions/57-0194.pdf

Det du viser på bildet ditt kalles for "brass heater unit" på bruksanvisningen. Er bare å stappe det inn i plasten på bakstykket av konfilteret etter du har drillet et passende hull vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...