wheelman Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 skrudde av luftfilterboksen i dag, da jeg skal montere konfilter. den hadde to gummislanger koblet til i bunn. det så ut som det var litt vann i disse når jeg koblet dem fra... slangene var koblet til den dingsen på bilde under, hva er den og hva gjør den? evnt hva skal jeg gjøre med den når den ikke kan sitte inni filterhuset?
///MoePower Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Har ikke denne noe med fuktigheten i lufta inni boksen/innsuget å gjøre? Sikkert ikke skadelig å ta den vekk tror jeg ikke. Men den har nok en grunn
wheelman Skrevet November 17, 2006 Forfatter Skrevet November 17, 2006 siden det var vann/fukt i slangene virker jo det logisk. men viss den drenerer fukt, så er det jo rart den har 2 slanger? det er ikke utlufting for oljegasser som den suger inn og forbrenner?
wheelman Skrevet November 17, 2006 Forfatter Skrevet November 17, 2006 ja men luftfilter huset er jo vekk, den kan da ikke bare slenge rundt nedi der uten grund eller mening
ViBe^ Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Det der er en termostat som føler på innsugslufta. Kjølevann går igjennom den og inn i spjeldhuset og varmer det opp om det skulle være veldig kaldt ute, mest for å forhindre ising. Til kaldere lufta er, til mer åpner den, og desto mer kjølevann får spjeldhuset Konfilter vil jo suge mer varmluft enn orginalboks så termostaten tror jeg ikke du vil trenge. Bare fest den til et eller annet, eller vær på den sikre siden kjøp deg K&N 57i kit, dette filteret har faktisk hull beregnet termostaten!
Christer Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 virker sikker litt jall.. men på den føste e36en min stripsa jeg den bare fast ved siden av kon filteret funka greit det.. på den nye sitter heldigvis ikke den der
wheelman Skrevet November 17, 2006 Forfatter Skrevet November 17, 2006 hvor får jeg tak i den kn 57i kitet?
B.E.E. Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Det billigste stedet jeg har sett K&N 57i kit, er hos www.schmiedmann.no
vid@r Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Jeg hadde ikke disse slangene på min luftfilterboks. Er det noe som var spesielt for norske biler? edit: Glemte å si at jeg også hadde en e36 320i
Ballder Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Jeg har en 325 95 fra USA. Den er lik der. Stripset som nevnt over fast et egnet sted. Funket helt fint, også på kaldere dager de få gangene den ble kjøsrt da. Men satt på orginalfilter igjen, da det ikke hjelper en dritt med konfilter på orginal sugemotor.
wheelman Skrevet November 20, 2006 Forfatter Skrevet November 20, 2006 Det billigste stedet jeg har sett K&N 57i kit, er hos www.schmiedmann.no link til det settet? kunne ikke finne det... =)
ViBe^ Skrevet November 20, 2006 Skrevet November 20, 2006 http://norway.schmiedmann.com/DisplayPr ... gAnchor100
Quattrokiller Skrevet November 21, 2006 Skrevet November 21, 2006 Betalte nøyaktig 1000 kr for 57i sett til min e-34 525 på kollevold.no. På det settet var det ferdig hull i konfilteret, sikkert bare å drille et selv i gummien hvis det ikke er i din. Se linken under. http://www.kandn.com/instructions/57-0194.pdf Det du viser på bildet ditt kalles for "brass heater unit" på bruksanvisningen. Er bare å stappe det inn i plasten på bakstykket av konfilteret etter du har drillet et passende hull vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå