Champ Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Den tidligere eieren av bilen min hadde skiboks på taket, ja både på og i taket et par små bulker etter et uhell ser det ut til , men der takstativet var festa har jeg fått en bobble i lakken , regner med det er rust i denne bobblen, er vel derfor den oppstår ?? Hvordan fikser jeg dette? ikke si jeg må pusse den ned og lakke over , det holder ikke , jeg kan ikke dette så jeg trenger detaljer hvordan jeg skal gjøre det , og detaljert hva jeg skal bruke, pusse med hva da ? hvor grovt ? hvor mange ganger ? etc etc , denne bobblen er ganske liten , så jeg tror ikke jeg vil gjøre noen stor operasjon og lakke og styre, tenkte jeg kunne pusse og ta på grunning også bare bruke lakkstift over siden dette området er såpass smått, vil det holde mener dere ? Hvordan finner jeg ut fargekoden på bilen min ? bilen er en 98 mod E36 318i Touring , sølv metallic
Mr_Sunde Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Fargekoden står rett bak høyre dempertårn fremme i motorrommet. Er en sort klistrelapp(Pa ålle E36 som jeg har sett) xxx/y xxx=fargekode y=interiørkode(tror jeg) Pass på å pusse godt så du får vekk rusten. Du kan bruke Owatrol antirustolje først(Denne pentrerer veldig godt) la dett tørke en dag eller to før du har på litt grunning og deretter litt lakk. Vil tro dette holder en stund.
Champ Skrevet November 17, 2006 Forfatter Skrevet November 17, 2006 ok , ta vekk lakkbobblen først , så olje på , la virke et par dager ? men været her er veldig vått for tiden , dekke til med noe ?
Mr_Sunde Skrevet November 17, 2006 Skrevet November 17, 2006 Skulle gå fint det. Varierer litt hvor lang tørketid det er på Owatrol alt etter temperatur. Ville nok ha stått innendørs med dette, men må du stå ute så går det sikkert å dekke til med et eller annet. Kan sikkert bli litt lenger tørketid av dette.
Champ Skrevet November 17, 2006 Forfatter Skrevet November 17, 2006 har ikke mulighet å atå inne opp til 2 dager uten å bruke bilen, har heller ikke noen plass å stå inne i det hele tatt så
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå