Gå til innhold

Hva skal jeg velge, 4-pucks sinter eller 6-pucks sinter?


///MoePower
 Share

Hva er kraftigst men samtidig mest brukbart i trafikken?  

13 stemmer

  1. 1. Hva er kraftigst men samtidig mest brukbart i trafikken?

    • 4-pucks sinter
      3
    • 6-pucks sinter
      10


Anbefalte innlegg

Dette er noe jeg lurer på.

Hva tåler mest nm av 4 og 6 pucks lameller? (clutch)

Og hva er mest vennlig i vanlig trafikk, med tanke på kryss og slikt hvor det kan være kjekt å slure litt av og til, og/eller i køkjøring og slikt?

Det er da snakk om 240 sinter-lameller til M30/M102/M106 motorer.

(alle de tre motorene kan bruke disse clutchene, jeg har M102)

Takker for svar. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvis ikke du vil bytte pucker etter hver sesong så må du kjøre av og på med clutchen.

Jeg måtte bytte vært år fordi jeg bruker bilen hele sommeren til nesten alt.

Dette var 4 pucks.

Edit: Gå for en kraftiger trykk plate istedenfor, Sachs Racing clutch etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på en sinter-clutch og en vanlig?

Har fått med meg at sinteren tåler mer hk, men sånn rent fysisk sett?.

Kva som er den fysiske forskjellen anar eg fint lite om, men den er som sagt lenger oppi her ein "av og på"-sak. Ganske lite midt i mellom...ikkje like lett å løyse som ein bil med original clutch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Gå for en kraftiger trykk plate istedenfor, Sachs Racing clutch etc.

Med kun kraftigere trykkplate vil ikke clutchen tåle mere enn omkring 600nm.

Etter mine planer snakker vi om bortimot 800nm.

Men jeg skal ha sachs 765 trykkplate og 240mm sinterlamell tenkte jeg.

Tror egentlig jeg skal gå for en 6-pucks, for etter å ha søkt litt på google og gjennom diverse andre forum har jeg funnet ut at 6-pucks ikke sliter like mye som 4-pucs, samt at den ikke er fullt så brutal som 4-pucks (selv om den fortsatt ikke er "u-brutal")

Er i allefall det jeg har lest meg frem til.

Til hverdagslig bruk foretrakk en del å bruke 6-pucks fant jeg vel egentlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på en sinter-clutch og en vanlig?

Har fått med meg at sinteren tåler mer hk, men sånn rent fysisk sett?.

Rent fysisk sett vil jeg tro den er laget av ett mye sterkere/grovere materiale og tåler en del mere røff bruk.

Men utingen er jo det med at det er mye av-på som så mange gang nevnt i denne topicen fra før.

Så slites den mye fortere enn en orginal clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare clutch'n som blir slitt, men svinghjulet blir også utsatt for mere "juling" med sinterclutch. Ikke uvanlig att svinghjulet blir glassert (blått) og får dype grader ved bruk av sinter. Da må svinghjulet enten byttes eller dreier av..

Om sinterclutch kan unngåes til veibruk, er det nok verdt de eventuelle ekstra pengene man må legge i for andre alternativer, tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...