Gå til innhold

prestanda 330Ic e46


jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

oki,takk! der stod det meste,untatt hva turtallsperra lå på,men antar det er 6500rpm.

her med tiden tenkt å kjøpe en 330ic og

gjøre litt forsjellig med den.

dvs :

-grenrør

-Racing katalysator

-effektanlegg

-chip (+flytte turtalsperra til ca 6800rpm)og fjerne fartsperra

-K&N Filter

-Stabstag på støtdempertårna

-senket 60mm

og litt andre planer.vil ha en bil som har mer enn 220 hk,og en toppfart på 250 km\t

så da er jo en 330ic et godt valg,med 231 hk orginalt og sperra på 250.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med grenrør, racing cats, catback eksos og dertilegnet software så vil du nok få ~20-25 ekstra hester på hjula.

det er hovedsaklig hk i toppen av skalaen (4000 RPM og opp) som øker når du setter inn nye grenrør, ikke så mye dreiemoment. lyden med grenrør blir veldig mye høyere, og med racing cats og catback eksos så vil det bli sinnsvak høy lyd :) tror nok ikke du vil passere lydsjekken på EU-kontroll med et slikt oppsett..

vil du virkelig få økt effekt ut av en naturlig motor (uten kompressors o.l.) så er kamaksler ikke til å komme utenom på M54 motorene (obs! installasjon av kammer bør utføres av fagfolk med riktig verktøy - VANOS etc. er ikke bare å justere litt sånn som det passer :D ). polere toppen, kammer og grenrør er forøvrig også komplementære modifikasjoner.

luftfilter er bare tull på disse motorene egentlig, kun for ekstra lyd og dårligere filtrering. ESS testet orig. luftboks mot diverse filtre og konkluderte med at orig. luftboks var best mtp. levetid på komponenter i motor, "hydrolocking" (når vann kommer inn i luftinntaket) og ytelse. BMW bruker mye penger på å utvikle luftinntaket :)

ta vare på motoren din dersom du planlegger å modde den naturlig :) det er forøvrig ikke tvil om at kr/hk ratioen er best med tanke på kompressor i forhold til naturlige modifikasjoner på M54.

ta også en kikk på giring dersom det er akselerasjon du er ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm takk for tips.vi får se med tiden,men turbo og kompressor er utelukket.me tanke på at det skal være godkjent,og hvist det går i stykker,så er ikke jeg noen mekaniker! tror jeg holder meg til de "vanlige modsa".

når det gjelder luftfilter,så blir det vel å sette på et K&n filter og se åssen lyden blir.

har hatt de på mine forrige to bmw`er (bla en e46 320 coupe),og har hvert fornøyd med det.dette skal bli en "godværs cruse bil",og skal stå i garagemm når det regner ;) skal være "babyen" min,og ikke noen vanli bruksbil.en jeg kan dra på rudskogen og på bilferier med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speedometeret går til 250 km/t.

Bilen er sperra elektronisk ved 250 km/t, uten sperra går den vel til 253-155 km/t med manuell kasse. Du kan regne med å bunne det, misvisninga vil vel si at du har 265-270 km/t da. Og i USA er vel sperra på 125 mph elns. De er vel litt reddde for lawsuits der borte.

Anbefalte mods:

-diffbrems med 3,46 i utveksling

-lettvektsvinghjul med bedre clutch

-Polyurethan foringer foran og bak

Med 3,46 anbefales 6 trinns girkasse for å redusere forbruk og å opprettholde toppfarten (synker til 225 km/t med5 trinns girkasse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...