Gå til innhold

SOLGT - E36 Banebil - 558rwhp/635rwnm


Anbefalte innlegg

Skrevet

E36 325tic prosjekt:

M50B25 gått ca 150k som turbokonverteres:

-Bunndel-

Borret opp/honet

Planslipt

SPM Smidde råder m/ ARP bolter

Smidde JE stempler

8:1 kompresjon

-Topp-

Custom PPF insug

Accufab 70mm Spjell

Planslipt topp

Miraslipte ventiler

Cometic MLS 3mm toppaking

ARP toppbolter

Dobble M50 innsugs kammer

-Motorstyring-

Autronic SM4

MSD Dis-4

MSD coiler

6x 1200cc Precision dyser

PPF Fuelrail

SX Performance Bensin pumpe 454l/t

SX Performance -10AN filter

Aeromotive BTR

E85

10mm innvendig teflon slanger på hele bensinsystemet

-Overladning-

Precision SC62 turbo AR .81 (670hk)

Tial 38mm Wastegate

Intercooler 600mm - 300mm - 76mm

Custom toppmontert 316grenrør

Oljekjølerkit fra Victory Product Design

RFL dumpventil

3" Rustfri eksos m/ 2x 3,5" stusser

-Kobling-

Sachs 618 Trykkplate (PPF)

4-pucks 228mm sinter lamell (PPF)

M20 Svinghjul (som er bedtydelig lettere en M50)

-Bremser-

356mm 8-stemplet K-Sport

Stålomspunnede bremseslanger

K-sport hydraulisk håndbrekk

-Understell-

FK König Sport Coilovers

25% Diff sperre

Turner Motorsport 30mm stabstag fremme

Turner Motorsport 24mm stabstag bak

K-sport camber/caster justering foran

K-sport camber justering bak

Motor/girkasse/bakstilling/diff står med aluminiums foringer

-Interiør-

Jamex stoler med sparco understell

Digidash instrument

Eksostemp, Ladetrykk, Bensintrykk ++ i midtkonsoll

Custom helbur

4-punkts LMS seler

Sparco ratt

Noen bilder fra prosjektets utgangspunkt og oppstart:

1.jpg

6.jpg

7.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

13.jpg

5.jpg

8.jpg

4.jpg

  • Svar 356
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kææks: Har to stk. av disse stolene ja, bare ikke fått satt i begge enda.

E-36 328: Med et utgangspunkt på 0.5bar (til å begynne med) så håper jeg å få mellom 250-300.

Har enda ikke bestemt meg helt om jeg skal bytte stempler, råder osv nå som jeg har motoren ute.

Skrevet

Oppdatering:

Løftet motor og girkasse ut av bilen forrige helg.

Har i dag skrudd av girkasse, trykkplate, lamell, svinghjul og manifoilen samt fått motoren opp i en motorholder (litt enklere å jobbe med da)

Noen bilder:

Trykkplate og lamell:

14.jpg

Svinghjul:

17.jpg

Motor etter at manifoil er demontert:

15.jpg

Motor, bil og traktor (?!!?) :lol:

16.jpg

Skrevet

Kult prosjekt! Driver å sjekker litt rundt om angående samme "modifikasjon" på min 323i..

Hvordan er kvaliteten på delene? Ser at det er noen eBay varer der, og har sett meg ut noe av det samme, men jeg er litt skeptisk til kvaliteten...

Skrevet

har hørt mye piss om SSautochrome (noe som det er mye av på ebay)

mangen som opplever sprikking osv

en jeg kjenner hadde ssautochrome grenrør til sin A4 1.8T og den sprakk 4(!) ganger på vei til rudskogen..

Skrevet

Takk for alle kommentarer :D

turbo, ic og grenrør er fra XS Power og er satt sammen som et kit. Intercooler og grenrør har jeg god tru på og vi får se hvordan turboen fungerer.

Jeg kan ikke si noe om kvaliteten før jeg begynner å bruke det men det virker iallefall lovende.

Riefarn: Jeg vurder å selge de de svarte skinnstolene ja, men er usikker. Pm meg hvis du evt. har et bud.

Skrevet

Oppdatering:

Har i dag fjernet hele lednigsnettet fra motoren. Etter dette gikk jeg i gang på toppen.

Skrudde av toppdekselet, kammer osv før toppen blei tatt av. Skal få målt toppen nå en dag for å se at den er ordentlig rett, men det så lovende ut.

Av med toppdeksel:

18.jpg

Innsugs og eksoskam:

19.jpg

Skrudd av kjede mellom kammene:

20.jpg

Toppen klar for å skrues av, ser kammer og løftere i bakgrunnen:

22.jpg

Skrevet

Snudde motoren på hodet i dag og skrudde av bunnen (bunnpanna).

Denne tas av for å sveise inn oljeretur fra turboen.

Innsugs og eksoskammer med hydrauliske løftere:

23.jpg

Motor sett undenifra (Etter å ha tatt av bunnpanna):

24.jpg

25.jpg

Bunnpanna:

26.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...