mossel Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 E36 325tic prosjekt: M50B25 gått ca 150k som turbokonverteres: -Bunndel- Borret opp/honet Planslipt SPM Smidde råder m/ ARP bolter Smidde JE stempler 8:1 kompresjon -Topp- Custom PPF insug Accufab 70mm Spjell Planslipt topp Miraslipte ventiler Cometic MLS 3mm toppaking ARP toppbolter Dobble M50 innsugs kammer -Motorstyring- Autronic SM4 MSD Dis-4 MSD coiler 6x 1200cc Precision dyser PPF Fuelrail SX Performance Bensin pumpe 454l/t SX Performance -10AN filter Aeromotive BTR E85 10mm innvendig teflon slanger på hele bensinsystemet -Overladning- Precision SC62 turbo AR .81 (670hk) Tial 38mm Wastegate Intercooler 600mm - 300mm - 76mm Custom toppmontert 316grenrør Oljekjølerkit fra Victory Product Design RFL dumpventil 3" Rustfri eksos m/ 2x 3,5" stusser -Kobling- Sachs 618 Trykkplate (PPF) 4-pucks 228mm sinter lamell (PPF) M20 Svinghjul (som er bedtydelig lettere en M50) -Bremser- 356mm 8-stemplet K-Sport Stålomspunnede bremseslanger K-sport hydraulisk håndbrekk -Understell- FK König Sport Coilovers 25% Diff sperre Turner Motorsport 30mm stabstag fremme Turner Motorsport 24mm stabstag bak K-sport camber/caster justering foran K-sport camber justering bak Motor/girkasse/bakstilling/diff står med aluminiums foringer -Interiør- Jamex stoler med sparco understell Digidash instrument Eksostemp, Ladetrykk, Bensintrykk ++ i midtkonsoll Custom helbur 4-punkts LMS seler Sparco ratt Noen bilder fra prosjektets utgangspunkt og oppstart:
-Anders- Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 Dette blir jo gomt!! Pen bil forresten, men ang. stolene dine. Regner med du skal kjøpe deg en rød til?
B.E.E. Skrevet November 19, 2006 Skrevet November 19, 2006 Dette blir bra! Turbokonvertering er moro. Hvor mye regner du med å hente ut av motoren?
mossel Skrevet November 19, 2006 Forfatter Skrevet November 19, 2006 Kææks: Har to stk. av disse stolene ja, bare ikke fått satt i begge enda. E-36 328: Med et utgangspunkt på 0.5bar (til å begynne med) så håper jeg å få mellom 250-300. Har enda ikke bestemt meg helt om jeg skal bytte stempler, råder osv nå som jeg har motoren ute.
mossel Skrevet November 23, 2006 Forfatter Skrevet November 23, 2006 Oppdatering: Løftet motor og girkasse ut av bilen forrige helg. Har i dag skrudd av girkasse, trykkplate, lamell, svinghjul og manifoilen samt fått motoren opp i en motorholder (litt enklere å jobbe med da) Noen bilder: Trykkplate og lamell: Svinghjul: Motor etter at manifoil er demontert: Motor, bil og traktor (?!!?)
Widejuggao Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 hvor kjøpte du turbo og alle delene samt hvor mye kostet alt deg?
Kjetil 323i E36 Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 Kult prosjekt! Driver å sjekker litt rundt om angående samme "modifikasjon" på min 323i.. Hvordan er kvaliteten på delene? Ser at det er noen eBay varer der, og har sett meg ut noe av det samme, men jeg er litt skeptisk til kvaliteten...
Widejuggao Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 har hørt mye piss om SSautochrome (noe som det er mye av på ebay) mangen som opplever sprikking osv en jeg kjenner hadde ssautochrome grenrør til sin A4 1.8T og den sprakk 4(!) ganger på vei til rudskogen..
Bmwgutt Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 Bra prosjekt blir morro å følge med på dette
Riefarn Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 Gromt Skal du selge de gamle stolene eller?
Analex Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 Tøft prosjekt, lykke til med bygget og post mye bilder
mossel Skrevet November 26, 2006 Forfatter Skrevet November 26, 2006 Takk for alle kommentarer turbo, ic og grenrør er fra XS Power og er satt sammen som et kit. Intercooler og grenrør har jeg god tru på og vi får se hvordan turboen fungerer. Jeg kan ikke si noe om kvaliteten før jeg begynner å bruke det men det virker iallefall lovende. Riefarn: Jeg vurder å selge de de svarte skinnstolene ja, men er usikker. Pm meg hvis du evt. har et bud.
mossel Skrevet November 28, 2006 Forfatter Skrevet November 28, 2006 Oppdatering: Har i dag fjernet hele lednigsnettet fra motoren. Etter dette gikk jeg i gang på toppen. Skrudde av toppdekselet, kammer osv før toppen blei tatt av. Skal få målt toppen nå en dag for å se at den er ordentlig rett, men det så lovende ut. Av med toppdeksel: Innsugs og eksoskam: Skrudd av kjede mellom kammene: Toppen klar for å skrues av, ser kammer og løftere i bakgrunnen:
mossel Skrevet November 30, 2006 Forfatter Skrevet November 30, 2006 Snudde motoren på hodet i dag og skrudde av bunnen (bunnpanna). Denne tas av for å sveise inn oljeretur fra turboen. Innsugs og eksoskammer med hydrauliske løftere: Motor sett undenifra (Etter å ha tatt av bunnpanna): Bunnpanna:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå