Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bilen i en bakke, da merket jeg at håndbrekket ikke holdt skikkelig. Deretter hadde jeg bilen på løftebukk, med håndbrekket på, da fant jeg ut at det bare tok på det ene hjulet. Hva er galt å hvordan fikser jeg det?

Det jeg også så var at inne i bilen var den ene vaieren, der du stiller håndbreket mye lengre enn den andre vaieren. Noen som har erfaringer med dette?:P

Skrevet

Prøvd og stramme vaieren da ? veit ikke åssen dette er på e36 men veldig enkelt på e30 bare tar av mansjeten te håndbrekket og skrur til med skiftenøkkel, you cant miss it :)

Skrevet
Prøvd og stramme vaieren da ? veit ikke åssen dette er på e36 men veldig enkelt på e30 bare tar av mansjeten te håndbrekket og skrur til med skiftenøkkel, you cant miss it :)

samme greia på e36.. prøv å stramme vaieren til den sida som hjulet ikke tar inne fra kupèen. Viss ikke dette hjelper så kan du prøve å justere på justerings skruen på hjulet som ikke tar.. Den finner du ved å skru ut en hjulmutter og vri på hjulet til du ser justeringskruen gjennom hjulmutterhullet..

Skrevet

Kan være litt lurt å ta av bremseskiven bak og se hvordan det ser ut inni skiva og hvordan skoenes tillstand er.. Ellers går det jo og bare justere på vaieren eller bak på justeringsskruen i skiva

Skrevet

Vil anbefale deg å løsne skruene fremme ved håndbrekket for deretter å justere bak til du har pådrag på bremsen og deretter justere litt tilbake igjen.

Deretter så justerer du fremme ved håndbrekket.

Da tenker jeg håndbrekket fungerer greit.

• 11 months later...
Skrevet

Når jeg fiksa dette problemet kjøpte jeg nye brmesesko og fjører. Problemet med håndbrekket var at den en bremseskoen satt, slik at jeg ikke fikk strammet til det ene hjulet. Jeg skiftet på begge sider og stramte vaieren framme med håndbrekket. Etterpå var alt iorden!

Skrevet
strammet brekket mitt eg oxo! ble like løs noen dager etter!! i en bratt bakke klarer ikke brekket mitt å låse hjulene! Hvorfor??

Strammet du dem riktig så skal hvert hjul være tunge å rulle rundt med håndkraft når du har to knepp på spaken.Har skivene gravrust i slitebanen til bremsebånd så er det bare nye skiver som hjelper.Rengjør hvert år med bremserens så slipper du problemer,tar bare 10-15 minutter ekstra når du tar ett hjulskift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...