LabanTP Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 E30 320i 1/87 Har jeg forstått dette riktig? - 1. mekanisk tomgangsregulator - 2. justerings skrue tomgangs turtall Hvordan skal regulatoren fungere? Den gjør ingen tegn til å prøve å justere jagingen. Den suges inn når motoren starter, så den står ikke fast og det er vakum. Kan noen gi meg en kort innføring i hvordan dette skal fungere og hvordan jeg justerer det? Hvilket injection system er dette K eller L? + hvilken girkasse og diff (vet det er den smale typen), men med tanke på utveksling? Ringte BMW, men traff på feil person (han var ikke mye behjelpelig). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LabanTP Skrevet November 20, 2006 Forfatter Share Skrevet November 20, 2006 Jeg bumper denne, siden sikkert mange som vet dette, men ikke har sett tråden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Nei. 1 er riktig men tomgangskruen er den som står inne i det røret som den sorte slangen som går over innsuget der ender opp. Rett ved den sorte og blå vakumslangen. Skruen står inn FRA torpedoen. Flatt skrujern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 propan: så det er tomgangsregulatoren? er ikke den jeg mente i denne tråden:http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=33728&highlight=tomgangsregulator jeg tenker på en som er ca på samme plass men lengre ned.. er det evt flere regulatorer?hmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Både og,det er en tomgangs regulator-men bare ved kald motor. Kaldstarts ventil om du vil,men styrer tomgang. Den skal stenge helt på vakumsiden ved driftsvarm motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 hvilken av dem er er kaldstart da? er der jeg sliter med min på kald motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Den under er kaldstarts ventilen,men den sørger kun for luft. Om det er en før 85 så er det kaldstartsdyse også,sjekk den evt. Den på bildet her oppe har ikke kaldstartsdyse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 okei.. da min er en 87 modell l-jetronic så har det ingenting med den der oppe å gjøre? hvordan kan jeg sjekke den der nede? om den e fullt fungerende? sliter litt med for lavt turtall når den er kald og står på tomgang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LabanTP Skrevet November 20, 2006 Forfatter Share Skrevet November 20, 2006 Forstår jeg deg riktig propan, så det er en regultator til på motoren? Sliter litt med jaging skjønner du. Hvor ligger så denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 når min er kald, da ligger den høyt på tomgang, og hang litt på den vakumklokken, sprayet rustløser på den, og slakket på den skruen som står der, null jaging, og suveren tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 Den "under" fungerer som er termostat,den skal lukke og stenge ved varme/kulde. Er den gåen så bytt den. Ta den av og kok den opp og se om den lukker helt ved 60-90 grader på vakumsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LabanTP Skrevet November 21, 2006 Forfatter Share Skrevet November 21, 2006 Hva er så denne skruen til da? Bilde punkt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 Stramming av evt slakk vaier.. man skal ikke justere tomgang med den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R.E.H Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 da hengern vel litt på turtall og hvis man fikler med denne? ja hvis den lukker ved 60-90 grader så er den i orden? den er heilt syk av å til på tomgang!sviver å harker.. høres ikke ut som om den går på alle.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LabanTP Skrevet November 21, 2006 Forfatter Share Skrevet November 21, 2006 Tror kanskje det har vært en misforsåelse her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå