Gå til innhold

Mekanisk tomgangsregulator 320i 87 mod.

Anbefalte innlegg

Skrevet

E30 320i 1/87

Har jeg forstått dette riktig?

- 1. mekanisk tomgangsregulator

- 2. justerings skrue tomgangs turtall

motorred.jpg

Hvordan skal regulatoren fungere? Den gjør ingen tegn til å prøve å justere jagingen. Den suges inn når motoren starter, så den står ikke fast og det er vakum.

Kan noen gi meg en kort innføring i hvordan dette skal fungere og hvordan jeg justerer det?

Hvilket injection system er dette K eller L?

+ hvilken girkasse og diff (vet det er den smale typen), men med tanke på utveksling? Ringte BMW, men traff på feil person (han var ikke mye behjelpelig).

Skrevet

Nei. 1 er riktig men tomgangskruen er den som står inne i det røret som den sorte slangen som går over innsuget der ender opp. Rett ved den sorte og blå vakumslangen.

Skruen står inn FRA torpedoen. Flatt skrujern.

Skrevet

propan: så det er tomgangsregulatoren? er ikke den jeg mente i denne tråden:http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=33728&highlight=tomgangsregulator

jeg tenker på en som er ca på samme plass men lengre ned.. er det evt flere regulatorer?hmm..

Skrevet

Både og,det er en tomgangs regulator-men bare ved kald motor.

Kaldstarts ventil om du vil,men styrer tomgang.

Den skal stenge helt på vakumsiden ved driftsvarm motor.

Skrevet

Den under er kaldstarts ventilen,men den sørger kun for luft.

Om det er en før 85 så er det kaldstartsdyse også,sjekk den evt.

Den på bildet her oppe har ikke kaldstartsdyse.

Skrevet

okei.. da min er en 87 modell l-jetronic så har det ingenting med den der oppe å gjøre? hvordan kan jeg sjekke den der nede? om den e fullt fungerende? sliter litt med for lavt turtall når den er kald og står på tomgang..

Skrevet

når min er kald, da ligger den høyt på tomgang, og hang litt på den vakumklokken, sprayet rustløser på den, og slakket på den skruen som står der, null jaging, og suveren tomgang :D

Skrevet

Den "under" fungerer som er termostat,den skal lukke og stenge ved varme/kulde. Er den gåen så bytt den. Ta den av og kok den opp og se om den lukker helt ved 60-90 grader på vakumsiden.

Skrevet

da hengern vel litt på turtall og hvis man fikler med denne? ja hvis den lukker ved 60-90 grader så er den i orden? den er heilt syk av å til på tomgang!sviver å harker.. høres ikke ut som om den går på alle..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...