larsos Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Hei, fyller snart 18 og vurderer sterkt å kjøpe meg en Bmw Z3. burde jeg satse på denne bilen? mange feil, mangler osv? noe spesielt jeg bør se etter før et evt kjøp? kom med innspill:) På forhånd, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 bmw har ikke feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 BMW Z3 er faktisk den BMW som er produsert med færrest feil. På undersøkelser kommer Z3 på topp av BMW. Se ellers opp for vanlig stilasje på bremser, foringer etc. Rust tror jeg ikke er no kjent problem på Z3. Hvordan Z3 vurderer du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsos Skrevet November 20, 2006 Forfatter Share Skrevet November 20, 2006 på grunn av forsikring så blir det vel "bare" en 1,8. noen andre gode alternativer til z3? IKKE mazda mx-5.. makspris: 200k Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Kjøp heller en med 1,9 liters motor (M44). Den har fler hestekrefter og en mye mer morsom motor. Forsikring osv er omtrent det samme på 1,8 og 1,9. Ellers er Z3 en utrolig morsom bil å kjøre, men den kan være litt giftig på vått føre. Førerkurs anbefales før du kjører av veien og taper masse bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsos Skrevet November 20, 2006 Forfatter Share Skrevet November 20, 2006 førerkurs? for banekjøring da, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Nei, for vanlig kjøring også. Du har utbytte av det uansett bil du velger, men på Z3 som har bakhjulstrekk og såpass kort akselavstand, så vil du måtte reagere fortere når rumpa først slipper på glatt underlag. Bilen har et utrolig godt veigrep i utgangspunktet, og understellet er satt opp til "inspirert kjørestil" fra fabrikken. Men det krever litt mer av sjåføren. Tilsvarende gjelder forsåvidt også andre roadstere med kort akselavstand (Z1, MX5, MR2 osv). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsos Skrevet November 20, 2006 Forfatter Share Skrevet November 20, 2006 hvor får jeg tatt det da? må jeg ha vente til jeg har fått førerkortet for å få tatt det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Førerkurs kan du ta med Norsk Sportsvognklubb eller BMW Car Club Norway. På disse banetreffene er det alltid tilgjengelig erfarne instruktører som kan hjelpe deg med å utvikle deg selv som instruktør, samt å lære å håndtere bilen. Når har du "termin" på lappen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsos Skrevet November 20, 2006 Forfatter Share Skrevet November 20, 2006 hvis alt går etter planen, blir det i mars. jeg leeeeeengter etter lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Da har du omtrent hele sommeren på deg til å bli med på ulike kjøretreff. Så får du litt erfaring før vintern kommer. Så da er det bare å begynne å spare. Har du tenkt å forsikre bilen på deg selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsos Skrevet November 20, 2006 Forfatter Share Skrevet November 20, 2006 jepp:D ja, skal nok forsikre den på meg selv, hvis det ikke blir ALT for dyrt da... er vel fornuftig å ha full kasko på en slik bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Bil til 200 lapper ville jeg hatt full kasko på ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Høres litt dyr ut med full kasko, 18år og Z3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsos Skrevet November 20, 2006 Forfatter Share Skrevet November 20, 2006 Z3en trenger ikke koste 200 da. regner med at det havner på rundt 130. jeg trodde ikke at Z3 var blitt "svartelistet" av forsikringsselskapene? er vel ikke så mange ungdommer som kjører det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå