Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, fyller snart 18 og vurderer sterkt å kjøpe meg en Bmw Z3.

burde jeg satse på denne bilen? mange feil, mangler osv?

noe spesielt jeg bør se etter før et evt kjøp?

kom med innspill:)

På forhånd, takk!

Skrevet

BMW Z3 er faktisk den BMW som er produsert med færrest feil. På undersøkelser kommer Z3 på topp av BMW.

Se ellers opp for vanlig stilasje på bremser, foringer etc. Rust tror jeg ikke er no kjent problem på Z3.

Hvordan Z3 vurderer du?

Skrevet

Kjøp heller en med 1,9 liters motor (M44). Den har fler hestekrefter og en mye mer morsom motor. Forsikring osv er omtrent det samme på 1,8 og 1,9. Ellers er Z3 en utrolig morsom bil å kjøre, men den kan være litt giftig på vått føre. Førerkurs anbefales før du kjører av veien og taper masse bonus.

Skrevet

Nei, for vanlig kjøring også. Du har utbytte av det uansett bil du velger, men på Z3 som har bakhjulstrekk og såpass kort akselavstand, så vil du måtte reagere fortere når rumpa først slipper på glatt underlag.

Bilen har et utrolig godt veigrep i utgangspunktet, og understellet er satt opp til "inspirert kjørestil" fra fabrikken. Men det krever litt mer av sjåføren.

Tilsvarende gjelder forsåvidt også andre roadstere med kort akselavstand (Z1, MX5, MR2 osv).

Skrevet

Førerkurs kan du ta med Norsk Sportsvognklubb eller BMW Car Club Norway. På disse banetreffene er det alltid tilgjengelig erfarne instruktører som kan hjelpe deg med å utvikle deg selv som instruktør, samt å lære å håndtere bilen.

Når har du "termin" på lappen da?

Skrevet

jepp:D

ja, skal nok forsikre den på meg selv, hvis det ikke blir ALT for dyrt da...

er vel fornuftig å ha full kasko på en slik bil?

Skrevet

Z3en trenger ikke koste 200 da.

regner med at det havner på rundt 130.

jeg trodde ikke at Z3 var blitt "svartelistet" av forsikringsselskapene?

er vel ikke så mange ungdommer som kjører det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...