Gå til innhold

Hjelp ang useriøs bilkjøper..

Ingebrigtsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo :D

Min søster kjøpte seg en bil i slutten av mai og da hadde hun en gammel haug av en Mazda 626. Det var skyldig årsavgift på Mazdan så søsteren min hadde planer om å vrake den så vrakpanten dekket den halve årsavgiften og hun hadde kommet i null. Men denne bilselgeren ble helt i fyr og flamme da han så denne mazdan så han sa at han kunne trekke fra 1500kr på kjøpesummen av den nye så overtok han mazdan og årsavgiften. Det er snakk om en som driver firma, bl.annet kjøp salg av biler/deler, transport o.l. Søster gikk jo med på dette desverre da.

Første jeg reagerte på var at han hadde skrevet kontrakt på den bilen hun kjøpte men ikke på mazdan og han hadde tatt ansvaret for salgsmeldinga. Da hun skulle si opp forsikringa på mazdan så ble det problemer forde salgsmeldinga ikke ble levert, jeg purret og purret og måtte etter tid og stunder nødt til og dra hjem til han for og få han til og skrive under på en ny, yes tenkte jeg nå er vi ferdig med denne saken, det er jeg som må ordne opp i søsters biltabber bare så det er sagt, hehe.

Problemet kom igjen for en liten stund siden, da fikk hun krav fra statens innkrevningssentral på 3115 kr for ubetalt årsavgift på mazdan og hvis den ikke ble betalt ville det bli foretatt tvangstrekk, hun så ikke annen mulighet enn å betale den da hun ikke ville oppleve pinligheten med tvangstrekk på jobben og greier.

Da sendte jeg han først en mail for og høre hva dette var og om han skulle gjøre opp, ingen svar.. Så sendte jeg han en sms, ingen svar.. så ringer jeg han og da tar han tlf.. Da jeg nevner dette for han så har han plutselig hukommelsestap, husker ikke hva de hadde avtalt ang den årsavgiften og han må sjekke kontrakta først, jeg sier at dem ikke hadde skrevet noen kontrakt, da gliser han og sier "men da har jo jeg ryggen fri da" og atpåtil solgte han bilen uka etter han overtok den fra søster sier han, noe som ikke stemmer da den pr. dags dato fortsatt står på han, mistet skiltene på den har han å.. Jeg sier til han, Hva er sannsynligheten for at søster solgte bilen til han for 1500 kr og at hun skulle betale årsavgiften på 3115 kr, og dermed få et tap på 1615kr istedenfor å hogge den og komme i null, ville ikke det vært en dårlig deal.. Joa det kunne han ikke nekte på men var alikavel fortsatt ikke sikker på avtalen og sier han må sjekke opp med den han solgte til. Vi avtaler at han skal gjøre det og ringe meg tilbake i dag..

Greit hun har ingen skriftelig kontrakt men er jo noen som mener muntelig avtale er like bindene.. Vi har 3 vitner på vår side, søster, mamma og svoger, han var alene. Vi har sannsynligheten på den muntlige avtalen på vår side med tanke på at hun ville gått i tap med 1615 kr hvis hun skulle solgt bilen til han og betalt årsavgift selv mot å tjene 1500 kr på og selge bilen til han mot at han betalte årsavgifta, eller gått i null hvis hun hadde levert den til hoggeren.. Hvorfor skulle hun valgt den dealen hvor hun tapte penger....

Folkens, hva skal man gjøre med denne kroppen? Hvordan skal vi klare og inndrive disse pengene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror jeg ville bare bitt i det sure eplet. Dette er jo mye jobb for 3k. De er jo allerede betalt og egentlig ute av verden. Vet ikke om forliksrådet orker ta slike saker og det kan jo fort gå et år, men skjønner av prinsipp at dere kunne vært intr. i dette. Å drøfte dette med biltilsynet er bare håpløst uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...