turbopower Skrevet November 20, 2006 Share Skrevet November 20, 2006 Hei. Har en 1993 525 med m50b25 vanos, har fått en ulyd i motor når den belastes over 2000 omdr. En slags høy raslelyd. Hele registeret er byttet pga registerhavari for litt siden. Og vanos bygd om til ny type med trykkskiver. Bilen går også en del dårligere men helt fin på tomgang...enda. Har noen formeninger om hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Søk etter vanos problemer. Tror jeg har lest at selve vanosen kan lage en slik raslelyd du forklarer her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=23061&highlight= Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 tviler litt på det.. men er du rigtig uheldig... rådebank:( men som sagt mulig vanos trøbbel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Fikk rådebank på min E-30 etter gikk skiftet toppen . Kom etter noen måneder. Fikk forklart at kompresjonen ble så "bra" at det fremskyndet slitasjen som lager rådebanken. Hele motoren var slitt, så fikser man det ene, så dukker noe annet opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Er lyden der kun på ca 2000 rpm eller fortsetter den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbopower Skrevet November 22, 2006 Forfatter Share Skrevet November 22, 2006 Nå har jeg funnet ut feilen. Registerkjedet hadde ikke blitt bytta første ganga så det viste seg at det hadde strekt seg. Kunne løfte kjedet øverst på drevet da kjedet var helt stramt. Hadde hoppet over 2-3 tenner. Så da er det vel bare å begynne å demontere å bytte ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 fy fan.. hvordan høres det ut? Kjekt å høre hvordan det er så jeg kan være føre var! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå