Diesel power Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 Som forøvrig snart skal legges ut for salg -93 525tdsa. Burgunder rød. Sommerfelgene Eneste bildet jeg har av interiør foreløpig, men det er helt og pent. Null hull. Ble mye lysere på bildet enn det egentlig er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_E34 Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 Flott den! Hvorfor skal du selge den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet November 21, 2006 Forfatter Share Skrevet November 21, 2006 Selger den til fordel for en 2001-2003 530d. Har en -02mod med riktig utstyr på hånden nå. Storfornøyd med 34`en, men har siklet på 530 siden den kom med facelift i flere år. Har kommet innen rekkevidde på pris, så håpe håpe 530`en har en sykt hærlig motor. Men det gjenstår fortsatt en grundig sjekk hos BMW før jeg vil bestemme meg. Er 530`en vesentlig dyrere å serve kontra de mindre motorene? Spesielle svakheter med denne utgaven? Vet ikke helt hva jeg kan forvente å få igjen for min heller, men ser de ligger fra ca.50 og helt opp mot 100 lapper. 100% i forskjell det Uansett mener jeg at min er ett rimelig bra eksemplar, og vil beholde den framfor å "gi" den bort. Greit med en slik bil nr.2 å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet November 21, 2006 Share Skrevet November 21, 2006 Må være ein grei bil nr 2 det der ja... Flott bil!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Evjen Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Hva slags potte/endestusser har du? Pen bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet November 22, 2006 Forfatter Share Skrevet November 22, 2006 Hva slags potte/endestusser har du? Pen bil! Takk! Det er bare endestusser, Lester heter den. Kjøpte dem hos GS for noen få hundrelapper mener jeg å huske. Skal av med filmen på vinduene igjen. Denne hadde jeg bare på til sommerferien (Små barn), og den ble for mørk til kveldskjøring. Skal ha på en som slipper inn noe mere lys. Har også mistet varmen i bakruta mi nå, irr Bilen var inn på service hos BMW-Molde nå på mandag, og de gikk da over bilen samtidig. 2 foringer som snart bør skiftes samt slangen fra servo tanken og ned lekker bittelitt. Uansett skal den være 100% om jeg selger den. Vil ikke levere fra meg noe med mangler, med mindre kjøper insisterer da Til slutt, denne bilen imponerer meg på mange områder. Den har nå rullet ca.250.000, men jeg har ikke kjent maken til automat på noe annet bilmerke. Selv på plutselig kickdown slår den ikke det døyt. Tar OFTE Taxi i forb. med arbeid, og selv nye E-klasser har en hardere giring en denne bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Evjen Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Er fullstendig enig ang. automaten og mener at automat er absolutt den beste kombinasjonen sammen med denne motoren. Selv om den ikke er særlig sprek har den en pen lyd og gange til og være diesel og en jevn og pen kraft uten noen som helst "hopp" i turtallet. Kjøpte bilen min i sommer og det første jeg gjorde var å dra på ferie nedover på autobahn, og maken til flott bil å kjøre i slike hastigheter har jeg ikke opplevd maken til på bil i denne prisklassen. Støynivået fra min forrige 525i med manuell var et helt annet da denne lå mye høyere på turtall i høye hastigheter, 525tds`n ligger jo på 2000 omdr. i 120 km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet November 22, 2006 Forfatter Share Skrevet November 22, 2006 Samme opplevelsen fra motorveiene nedover jeg å. Ikke noen racerbil nei, men holder greit følge i trafikken. Tror også det ikke er så mange diesler fra denne tiden som er særlig sprekere vekt/kubikk tatt i betraktning. Tross full bil med takboks og det hele, holder den ett rimelig lavt forbruk på slike veier. I bykjøring super den derimot noe mere, og ligger nesten på 1,1 i snitt her. Når det er sagt, så er faktisk ikke alle de nye dieslene så spreke som de utgir seg for. f.eks Toyota, Opel og Ford`s dieseler virker veldig spreke, men det er ett veldig snevert område de faktisk har effekt. Far hadde en D4-D på 116hk som virker langt spreker når du kjører den, mens på veien har den ingen tjangs til å henge på? Samme gjelder svogers Mondiu. Virker veldig sprek, men har faktisk trøbbel med å henge på han å. Vet ikke hvorfor , men slik var det bare. BMW`s 320d derimot ga min bil en strak høyre. For ikke å snakke om 530d som også drar fra meget lave turtall. D4-D`en fadern hadde dro tiln.null før man fikk vesentlig turtall, og stoppet like fort som det kom. Men det har begynt å bli en gammel bil (snart 14år) og kunne tenkt meg noe nyere mens den fortsatt er verdt noe. (egenkapital) Kun 1 gang den ikke har startet, og det var startmotoren. Var dårlig da jeg kjøpte den, og har siden skiftet startet likt i alle temperaturer. Selv nærmere 30 speik startet den som det ikke var kaldt ute. Synes det er bra for en så gammel bil jeg. Feil/slitasje har det vært på denne også, men har prøvd å få reparert ting innen rimelig tid hver gang. Eneste jeg mangler er skinn, setevarme, den store kjørekomputeren og det dobble soltaket. Ellers er den godt utstyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Så meget velholdt ut ja. Varmer en bil entusiast å se folk som tar skikkelig vare på bilen sin Tøff sykkel forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Ja, ser meget pen ut den E34'n der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet November 23, 2006 Forfatter Share Skrevet November 23, 2006 Tøff sykkel forresten Fungerer den der serru Justerbar, fulldempet Downhill sykkel. Ikke noe særlig på landevei, men destobedre i skauen. Har tålt noe innmari med juling. Har vært 110% sikker på å knekke framgaffelen flere ganger, men har holdt, utrolig nok. For de som har problemer med å komme seg ut av gosofa`n for litt trim, er dette virkelig å anbefalle. Slet selv da vanlig sykkling og løping ikke minst, er så inn i hampræva kjedelig og dermed vanskelig å motivere seg for. Dette derimot er skitgøy, og det passer nesten all fysisk form egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå