Jump to content

Lekasje under ekspansjonstank E36

Recommended Posts

Posted

Har akkurat skiftet til ny ekspansjonstank som var helt gåen i bunn. Men det er fortsatt en mindre lekasje under tanken en plass.

Noen som har link med bilder eller beskrivelse hvordan demontere videre under tanken? Eller gode råd om kjøle systemet?

95 mod. 320 COUPE

Posted

Kan få noen til å kjøre overtrykk i systemet ditt, da finner du lekkasjen med en gang. Kan være de utroligste steder. Som feks mellom innsuget og motorblokka på min... fant aldri lekkasjen før ALf Lie tok kompresjonstest på den.

Posted

Har akkurat samme problem med bilen min også en e36. den lekker under ekspansjontanken. Så hvor får jeg tak i en ny tank? må starte med å bytte den.

Posted
Huffda..det var værre. Snakk med de som gjorde det og få tatt en ny test kansje? Hvis du forteller de hva som skjer gjør de sikkert det gratis.

Har en som gjør det gratis he he :lol:

I dag stramma vi tappekrana, 12 mm umbrako skrue å da stoppet den siste lille lekasjen :applause:

Posted
Har akkurat samme problem med bilen min også en e36. den lekker under ekspansjontanken. Så hvor får jeg tak i en ny tank? må starte med å bytte den.

Kjøpte min på GS bildeler. Står nødvendige pakninger på tanken når den kommer :lol:

Posted

Det er mange som blir lurt av lekkasjer rundt radiator og ekspansjonstank. Jeg fant min lekkasje, som viser seg å være en svakhet, i luftekanalen til luftetappen. Kanalen var sprukket, men det var umulig å se før man studerte den nøye.

• 2 months later...
Posted
Det er mange som blir lurt av lekkasjer rundt radiator og ekspansjonstank. Jeg fant min lekkasje, som viser seg å være en svakhet, i luftekanalen til luftetappen. Kanalen var sprukket, men det var umulig å se før man studerte den nøye.

Har begynt å dryppe på nytt å vurderer å blende av den luftetappen.

Finnes andre måter å tappe ut kjølevæske.

Spessielt når motor varmer har stått på har det minket på ekspansjonstanken. Er slangevarmer på den, blir vel trykk på systemet som presser ut kjølevæske.

NOEN MENINGER OM DETTE HADDE VÆRT FINT 8)