Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er enkelt, gjøres med håndkraft. Det mest slitsomme, hvis man kan kalle det det, er å få av de gamle. Må varme med varmepistol, kanskje skibrenner ettersom det er gummi inni senterhylsa.

Skrevet
er dei vanskelige å montera på festene på bærearmene forran?

takker for alle svar

hei det hjelper å skrive hvordan bil,årsmodell osv er litt lettere å hjelpe da :wink:

selv om jeg har en misstanke om at det er E30 din hehe, isåfall er det ikke noe storaksjon og skifte.

Skrevet

de gamle kan være litt slit å få av.. og siden det er powerflex du skal sette inn blir det barnemat å sett på plass:D, jeg handla det seff for at de er stivere. men oxo mye pga å lett det er å få det på plass

Skrevet
Er dette like enkelt på E46 og e39? Samme som gjelder for de? Trenger man noen form for spesialverktøy for å få til dette?

det er bare å sjekke med ETK :wink:

Skjærebrenner eller noe lignende er vel det eneste spesialverktøyet du trenger sånn sett hehe men er ikke sikkert du trenger bruke det..

Skrevet
Er dette like enkelt på E46 og e39? Samme som gjelder for de? Trenger man noen form for spesialverktøy for å få til dette?

E30, E36 og E46 har samme konstruksjon.

På E39 er det to stag man må ta av og ta med til et verksted for å få presset ut de gamle foringene. I den ene enden på stagene er det bærekule som man må ha en avdrager for å løsne fra navet, men dette verktøyet kan kjøpes for en hundrelapp.

Skrevet

jeg bytta kasterstag på min e34 for en liten stund siden, der var det ikke presset inn foringer fra før så jeg satte inn powerflex foringer. de var delt, så man satte bare inn en del fra hver side, stortsett like enkelt som å sette sammen to legoklosser.

så man trenger ikke noe spesialverktøy for å montere powerflex, men litt værre å få ut de gamle originale. enkleste er nok som noen nevnte å få et verksted til å presse ut de gamle.

Skrevet

Jeg måtte til med skrustikke for å få i di nye foringene i brakketene. Enkleste måten å få ut di gamle er å sage av di 2 tappene av gummi, lage ett lite snitt og meisle ut.

Skrevet

Tenkte jeg skulle bytte ut til powerflex jeg også, for begynner å bli litt vel "smørklatt-i-varm-stekepanne" følelse på E-34`en.

Men bladde i et performance-BMW blad her forleden der det stod en atrikkel om en E-36 som var bygget om. Hadde vært på trackday, og da han skulle parkere hjemme etter det så sa det "klunk". En av disse powerflex-foringene hadde sklidd ut fra hverandre og ene staget på forstillinga hadde gått ut av ledd. De ringte powerflex og de beklaget og skulle sende en ny etc , men det hjelper ikke så mye hvis det hadde skjedd på landeveien.

Tror jeg kjøper orginalt sett i stedet fra BMW, var jo litt skummelt det der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...