Gå til innhold

Problemer med å holde inne temperarturen i E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg her i den senere tiden oppdaget at varmeanlegget i min E39 ikke klarer å holde på temperaturen ved langkjøring og lite variasjon i turtall, Men senkes hastigheten eller at man får økning av turtallet så øker temperaturen i kupen...

Noen som har forslag til problemer? Er fryktelig irritabelt

Skrevet

Er motoren varm? kan være så enkelt som at vannpumpa begynner og bli utslitt og pumper dårlig . tror den pleier og ta kvelden på rundt 200.000km på m52 motoren.

bare gjetter her, men er jo en muliget. kan jo seff også være termostaten som tuller og at motoren går litt kaldt...

Skrevet

Motoren en varm og holder en jevn driftstemperatur. ved saktere kjøring så kan det bli veldig varmt på lavere temperaturer. men funderer litte på panelet kan for lite om det.

Skrevet

hmm merkelig fenomen dett her.. kanskje luft i kjølesystemet ditt.. kan jo prøve og lufte den.

uansett si ifra når du finner årsak, kan være kjekt og vite :)

Skrevet

Er det ikke klimanlegg i denne bilen? Ville tro det eventuellt kanskje er noe med klimanlegget som forårsaker denne feilen. Jeg trodde ikke klimanlegg benyttet kjølevannet som oppvarmingskilde. Mulig jeg tar feil her.

Skrevet
Er det ikke klimanlegg i denne bilen? Ville tro det eventuellt kanskje er noe med klimanlegget som forårsaker denne feilen. Jeg trodde ikke klimanlegg benyttet kjølevannet som oppvarmingskilde. Mulig jeg tar feil her.

Klimaanlegget brukar nok kjølevatnet jo...hadde problem med å få både motortemp. og innetemp. på min (med klimaanlegg). Bytte termostat og begge problema fix :)

Skrevet

Er klimaanlegg på denne bilen ja... kan det være noe inne i klima automatikken som svikter? motstander eller følere?

Skrevet

Klimaanlegget brukar nok kjølevatnet jo...hadde problem med å få både motortemp. og innetemp. på min (med klimaanlegg). Bytte termostat og begge problema fix :)

Hvor ligger denne termostaten?

Skrevet

lenger siden du har hatt klima servic på bilen din?

det er mange bil typer blir varmeapperatet veldi dårlig vist man ikke ha servic på kliman. Det kan fikses med å ta en servic på det. koster vell rundt 1000-1500 så vitt jeg husker.

Skrevet

Åkei... skal prøve det... vet desverre ikke hvor lenge det er siden servicen på klimaanlegget... er bare 1 år siden jeg kjøpte bilen.

Skrevet
termostaten som føler temperaturen inne i bilen sitter bak "rillene" under viftehastighet knappen.

Er det lett å skifte den ut eller må man skifte hele frontpanelet?

Skrevet

Hvor ligger denne termostaten?

Framkant, heilt oppe på motoren. Sånn som dette...

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35 (del 5)

Skrevet

Har funnet ut at motortempen er stabil og holder seg fint under lengre kjøring og kortere kjøring...det er mere klimaautomatikken jeg stusser på.. har sånn sone indeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...