g4ndersen Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Hva er symptomene på at bremseklossene er nedslitt/slitt skjevt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Viss du vil sjekke kan du jo berre ta av hjulet og sjå sjøl Ellers er jo lampa i dashbordet ein god indikasjon, og begynnar bremseklossane å kvine er det definitivt på tide å skifte... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
g4ndersen Skrevet November 22, 2006 Forfatter Share Skrevet November 22, 2006 Er det snakk om ABS-lampa? Det hyler litt når jeg bremser og dessuten kommer det stygg lukt når jeg åpner vinduene når jeg kjører (uten at jeg trykker bremsepedalen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Nei, er ein eigen lampe som er indikasjon for slitte bremseklossar. Viss det luktar stygt kan det vere at eit bremsestempel ikkje glir skikkeleg tilbake, dermed vil ein eller fleire bremseklossar ligge innpå skiva meir enn dei egentleg skal...hadde det problemet på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Sjekk om bremseskivene er varme etter du har vært ute å kjørt hvis du tror bremsecaliperen ikke slipper helt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Ta av hjulet. Bruk et stort skrujern til å presse klossene ut fra skiven gjennom åpningen i calipperen . press bremsepedalen for å fåklossene inn igjenn, Gjør dette noen ganger for å moove opp. Se etter at calipperen an beveges sidelengs. Når alt dette ser ut til å gli bra har du fikset bremsene dine. Om bare den ene klossen er slitt er det sidebevegelsen son ikke virker. Det skjedde på min, det var en liten stein eller noe som hadde kilt seg mellom et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå