BMWBenny Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Heisann..ser det er en del som har byttet motorene sine på BMW, og da tenkte jeg hvis jeg noen gang selv skulle ende opp med et motor havari på min planlagte 92 320 hva er ca pris på dtte? si en motor som har gått 150k og jeg stort sett ikke kan skru noe særlig..mulig jeg kan få den gamle ut men å montere ny klarer jeg i hvertfall ikke så hva tror dere? blir dette så dyrt at det ikke en gang lønner se på en så gammel bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Hvis du kan klare å få ut en motor, så klarer du å få nedi en maken, ingen problem, tro meg! Et motorbytte i gammel bil vil kun lønne seg hvis du gjør alt selv, eller får noen til å gjøre det til kompis pris.. Et verksted ville kostet flesk! En M50B20 (92 320 motor) koster 4-7k, alt etter stand. Så kommer nye slitedeler som burde byttes osv osv. Ville ihvertfall regna nærmere 10k, hvis du gjør alt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Er ikke så dyrt å skifte motor på verksted. Bare å tenke på hvor mange timer man ca. bruker på et motorskifte selv, trekke fra litt(med mindre du er veldig flink da, og skrur som de gjør på et verksted) og gange det med 800-1000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pocket Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Dere som er oppdatert på slike ting, hva koster en m50b25 i relativt god stand nå om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViBe^ Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 Dere som er oppdatert på slike ting, hva koster en m50b25 i relativt god stand nå om dagen? 10-13k med ALT inkl kasse uten vanos. En langt nyere motor med vanos blir vell pluss en 2-5k vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pocket Skrevet November 22, 2006 Share Skrevet November 22, 2006 10-13k med ALT inkl kasse uten vanos. En langt nyere motor med vanos blir vell pluss en 2-5k vil jeg tro Takker Vanos tror jeg ikke jeg vil ha uansett Når vi først er inne på dette, hva er en godt brukt m50b25 verdt da? Kommer selvfølgelig ann på stand, men en som trenger en god overhaling. 3-4k eller noe sånnt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWBenny Skrevet November 23, 2006 Forfatter Share Skrevet November 23, 2006 ok takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tam Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Kjøp komplett bil i Tyskland. Flytt over motor og øvrige deler du trenger . selg karosseri + interiør osv. Har gjort dette selv og fikk da "ny" 325 motor + girkasse + masse reservedeler osv i E30 for 2500 kroner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå