Gå til innhold

BMW 316i E36


Torbjørn H
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Flere med 316i E36 her? Har selv en 93 modell som har gått i overkant av 240k km, pent kjørt, og i god original stand. Jeg har aldri prøvd andre E36 utgaver med 1.6'ern, men jeg lurer på om også dere andre med den (originale) motoren kjører fra en 318i på flat mark? :? Vet ikke hva det er med min, men synes den går ganske godt (Selvfølgelig med hensyn til at det er snakk om en 1.6 m40 motor) En kompis av meg har en 318i 95 modell med supersprint effektannlegg, grenrør og sportsluftfilter. hk spranget er ikke så stort, men han blir mindre å mindre i speilet hver gang. En annen kompis av meg har en Mercedes Benz w124 220 sport med 150 hk, og jeg kommer alltid forbi når vi leker oss på lange strekker. :)

En annen kompis av meg kjører en 940 2.3 turbo, han har ikke SJANGS!

Fra rund 90-130 km/t skjer det fint lite, men etter det drar den uten stopp ned til rettsida av 200, der det hele stopper opp.

Bilen har ettermonter K&N innsatsfilter, men nekter for at det i det hele tatt gir effekt... Ifølge boka går 0-100 unna på 12.7 sek (tror jeg det var), men det stemmer heller ikke :?

Andre som har dette "problemet" med sin 316? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Flere med 316i E36 her? Har selv en 93 modell som har gått i overkant av 240k km, pent kjørt, og i god original stand. Jeg har aldri prøvd andre E36 utgaver med 1.6'ern, men jeg lurer på om også dere andre med den (originale) motoren kjører fra en 318i på flat mark? :? Vet ikke hva det er med min, men synes den går ganske godt (Selvfølgelig med hensyn til at det er snakk om en 1.6 m40 motor) En kompis av meg har en 318i 95 modell med supersprint effektannlegg, grenrør og sportsluftfilter. hk spranget er ikke så stort, men han blir mindre å mindre i speilet hver gang. En annen kompis av meg har en Mercedes Benz w124 220 sport med 150 hk, og jeg kommer alltid forbi når vi leker oss på lange strekker. :)

En annen kompis av meg kjører en 940 2.3 turbo, han har ikke SJANGS!

Fra rund 90-130 km/t skjer det fint lite, men etter det drar den uten stopp ned til rettsida av 200, der det hele stopper opp.

Bilen har ettermonter K&N innsatsfilter, men nekter for at det i det hele tatt gir effekt... Ifølge boka går 0-100 unna på 12.7 sek (tror jeg det var), men det stemmer heller ikke :?

Andre som har dette "problemet" med sin 316? :wink:

eneste problemmet jeg har er at jeg har det vanskelig å tro deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes horribelt mye ut.

Jeg har hatt både M40 B16 og M40 B18, og kan si med sikkerhet at det skiller litt på mellomregister og graden av rapphet i 2 og 3gir . 318 maskinen var mer villig på turtall.

200 på nåla gjør B16n med laaang tyning. Men det går trååt fra 175km/t.

Klarte vel akkurat 210km/t på flata med B18. Denne parkerte jeg faktisk diverse 320r med på toppfart.

Men denne maskinen din MÅ være trimmet hvis den gjør de tallene og kjører fra de bilene du referer til. Samt at kompresjonen må være yppelig. Jeg har mistanker om litt høvling av topp/blokk flater, muligens en chip og kammen. For dette skal IKKE en 316 klare, EOD! En 940 turbo har hvor mye hk? 184hk?

Sikker på at motoren din er en M40 B16? Ta et bilde av motorromet ditt. For dette høres vilt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M40 B16 ja. Volvoen har automatkasse, men likevel! Bilen har gått som leasing bil i tyskland fra 0 - 40.000 km, deretter importert til Norge av en gammel mann, som kjørte den fram til 225k km. Null trim!

Forståelse for at du ikke tror meg Kevin, men det gjør ikke han med 318 heller når jeg gruser han! 8) Kan ordne motorbilde etter helga, har ikke bilen her, men det er en B16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 1,6 literene av m40 syntes min virker litt kvassere enn de 318'ene jeg har prøvd. Men de tikker jo som ett urverk og det gjør ikke min. Så det er mulig de du har testet mot har "oppbrukte" motorer. Noen hester dør jo etter noen år med slitasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 1,6 literene av m40 syntes min virker litt kvassere enn de 318'ene jeg har prøvd. Men de tikker jo som ett urverk og det gjør ikke min. Så det er mulig de du har testet mot har "oppbrukte" motorer. Noen hester dør jo etter noen år med slitasje.

så er vi på`n igjen.Diskusjonen har jo vært på forumet her til gangs før. At alle disse 3 bilene har "oppbrukt" effekt er totalt usansynlig. Med forbehold ar disse bilene er "vrak" med 500.000km på telleren :oo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...