Gå til innhold

stoppet av politi - etterkontroll

Anbefalte innlegg

Ble stoppet av onkel for ca 2 måneder siden pga av en liten episode ;) og da fikk jeg mangellapp på dekk som subbet i skjermbue.

Men har ikke hørt noe i ettertid så i dag ringte jeg biltilsynet for å høre om det var registrert noe mangler på bilen og det var det ikke... Så det jeg lurer på er om jeg har gått klar eller kan det ta lang tid før dette kommer..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt usikker her, men mener man har 14 dager på seg til å utrette feil på bilen.

Samtidig er jeg usikker på hvorvidt politiet kan pålegge deg mangel-lapp da det er biltilsynet som godkjenner biler. men de kan sikkert gi innkalling til teknisk kontroll dersom de oppdager noe trafikkfarlig/ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti det samme for noen år siden, ble stoppet av politiet og fikk mangellapp på senking og vann i eine baklykta. Så jeg bestilte nytt senkesett og dempere til 4000kr monterte det og dro til biltilsynet for å bestille time,men nei da,de hadde ikke noe mangellapp på denne bilen (e30).......

SURT for da hadde jeg bukt masse penger og tid for og fixe opp bilen,som egentligt var bra nok til sitt bruk fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alltid en får avskiltingsbegjerning, var til biltilsynet i fjor også på grunn av en overaktiv poltispire. Viste bil hos biltilsynet i Bergen og alt var gode greier, så snakka jeg med en kompis som jobber hos biltilsynet 2 måneder seinere og han sier til meg at bilen står på klippelista... hadde ikke hørt en lyd fra biltilsynet hadde heldivis kviteringa fra jeg hadde vist den så var kun å faxe den inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 26.april 2003 kl.23.50:

Glir gjennom Bryne Sentrum i Sierraen som vel ikke hadde noe lovlig montert, og politiet står jo seff i en sidegate og observerer. De setter etter med blålys, og jeg kjørte 500 meter ned mot bensinstasjonen før jeg svinger inn til siden. Etter en skjennepreken om "hvorfor i helvete jeg ikke stoppa før" får jeg beskjed om skru av tåkelysa, fjerne de blå parklysa, fjerne streameren i frontruta, "rull opp vinduene...AHA", flekke av sotinga foran, vaske bort sotinga på baklyktene, ta ned wunderbaumene fra speila og få av neonlysa under bilen og bak i bilen...

Endte med at han skrev ut mangellapp med begjæring om full teknisk kontroll innen 14 dager. Men bryr vi oss om det..NEI :D

Og 3,5 år etter har jeg fremdeles ikke hørt noe, så er det egentlig noe i disse "post-it" lappene fra purken?? Virker ikke sånn :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på at jeg har gått i glemme boka da, selv om jeg og har brukt peng å utbedra feilene. uansett bare greit å unngå det hvis det skulle vere ein pirkus en kom inn til.

Den kommer til slutt, trudde det hadde gått i glemmeboka da i omtrent samma sitvasjonen men etter mange mnd kom det plutselig brev fra BT om at ble ikke bilen vist så kom avskiltningsbegjæring. fort gjort å ta av men jæskla irriterende vi lever liksom i ett demokratisk fritt land men vi har ikke en dritt vi skulla sagt i noe.det er regler for alt vi kan gjøre.

jeg stiller heller spm til poltiet som ikke hadde resurser til å hjelpe meg, når alt verktøyet mitt ble stjålet etter innbrudd men stoppe noen pga ett par blåe parklys, det har de resurser til :twisted: en om de kunne brukt pengene og resursene sine til noe mere fornuftig.

Norge er jo en politistat så, ikke det at jeg hadde villa vært forutnom men det må da gå en grense for hvor paragrafpålagt som vi er.

Huff nei oppgitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aloebiz.net skrev

--------------------------------------------------------------------------------

Ja du skal skru av tåkelysa!! Som navnet sier så er det tåkelys og det skal kun brukes i tett tåke!!

Utrolig irriterende å møte biler med nærlys og tåkelys på!!

Så etter bilde i avartaren din å dømme er det enten tett tåke, eller er du kun ute for å irritere folk med dine tåkelys? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke kvalitetsikring er ett særlig utbredt begrep i visse etater. "Fei for egen dør først" kan godt benyttes mot særlig denne etaten. De har i bunn og grunn ett hovedformål, trafikksikkerhet.

Herunder kommer pålegg mot oss traffikanter som er ufravikelige. Dette synes jeg i utgangspunktet skulle virket greit, men når de stiller krav som de selv ikke kan stå inne for, mener jeg at etaten har mistet troverdighet og ikke minst respekten. I all privat sektor stilles det meget strenge krav til bl.a varsling, purring, forelegge krav mm. Følges ikke dette har man ingen myndighet til å kunne belaste kunden. Mao komme med urimelige krav. Ett alt for stort antall av kravene synes jeg virker netopp urimelige.

Min lille historie går ett par år tilbake. Var på EU i september, og bilen ble godkjent, betalte vei avgiften påfølgende år, og trodde alt var bare vel. Men oblatene uteble, og siden det tross alt hadde vært noe kluss med utsendelsene, igjen, ventet jeg litt til.

I juni torde jeg ikke vente mer, og ringte for å etterlyse oblatene. Da fikk jeg beskjed om at bilen var begjært avskiltet, grunnet manglene EU. Forklarte at dette var utført, men nei, framlegg bevis eller lever skilt. Truet også med det faktum at de snart skulle på runde hjem til folk for å klippe. Kontaktet derfor verksted igjen, som kunne bekrefte at de hadde sendt EU melding i sept. året før. Ba de om å sende på nytt, som de gjorde. Ringte etaten igjen, nå var alt i orden.

Men man kan ta seg fa.. på, om jeg hadde blitt stoppet i en kontroll i denne perioden, ville JEG måttet betale for nye skilt ++++ samt måtte ta bussen en periode.

Min nevø ble også stanset nå nylig. Han hadde nylig kjøpt bilen som hadde lyseste sotingen på sidevinduene framme. Dette vet vi ikke er lov. Men han måtte fjerne på stedet, noe som resulterte i ødelagte vinduer på bilen hans. Dette er noe jeg hadde ville forfulgt, men etater er vel ikke det letteste å bryne seg på for en menig mann. Vanskelig når de med staten i rygg kan bestemme at en ulovlig handling ikke lenger er ulovlig. Alt de er enige i er demokratisk, resten er udemokratisk.

Synes forøvrig TV-serien Etaten danner ett godt bilde av hvordan slike arbeidsplasser fungerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...