Gå til innhold

E39 panseremblemprosjekt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Nå har jeg endelig kommet igang med mitt nye prosjekt!

BMW merket på panseret mitt har av en eller annen grunn blitt helt ødelagt. ca 2/5 deler av merket er pellet av, så her er det behov for et nytt!

Bilde001.jpg

Etter lang tid sparing fikk jeg endelig tatt den befriende telefonen til GS og bestilt et flunkende fresht panseremblet.

Nå gjenstår det bare å sette av en dag til "mekking" :wink:

Oppdateringer kommer forhåpentligvis om ikke så lenge!

Skrevet

Beklager kvaliteten på bildene, men hadde bare en skabbete Nokia 6280 for hånden.

Og bildene ble tatt i flombelyst vintemørke...

Men nå har jeg etter iherdig pirking fått løst emblemet, det tok ca 1 min med knallhard jobbing, må innrømme at svetteperlene piplet frem men det sto på som verst!

NB: bruk f.eks et lite, flatt skrujern, men HUSK å legg noe imellom for å ikke ødelegge lakken, f.eks en gummihanske.

Bilde019.jpg

Nå blir det en liten pause, før det nye skal på!

Skrevet

Nå har jeg funnet frem det nye emblemet, naboens blinde katt hadde kidnappet det i den tro at det vaer en av de nye kattungene...

Bilde021.jpg

Her har jeg klart å få på plass proppene no emblemet skal puttes nedi:

Bilde022.jpg

Husk å trykke godt på plass, bruk gjerne BEGGE tomlene på en gang for å få jevnt trykk på begge sider:

Bilde023.jpg

Her har det nye merket kommet på plass:Bilde024.jpg

Fytterakkern... for et slit! Men det var verdt det 8)

Skrevet

Veldig bra DIY og beskrivelse.

Dette ga meg et kick til å begynne spare penger til innkjøp og tenke på å gjøre den samme store jobben :-)

Skrevet

Skal hilse fra mutter'n! Hun var ikke blid når hanskene hennes var fullt av små hull på størrelse med... ja skal vi si sann cirka på bredde med enden på et medium stort flatt skrujern? :lol:

Skrevet
stå på! har gjort samme jobben før,og var et slit! jeg fikk ikke med propper,så måtte faktisk lime det fast med teck 7 :)

Då har du eit stort problem den dagen det blir øydelagd og du må ta det av :P

Skrevet

Sikaflex funker best når proppene ikke følger med ;)

Ha sikafleks kun i hullene (ikke bare en dråpe heller forsåvidt)

Så er det lett å ta av den dagen det nye emblemet også skal byttes, og det uten å rive vekk lakken (skape rust) under emblemet :bmw:

Flott prosjekt foresten!

Fått det til å virke som om dette var ett motorbytte nærmest :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...